کار فرهنگی لازمه تحقق اهداف در حوزه خانواده و جوانی جمعیت است
کد خبر: 4206118
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۷
استاندار آذربایجان‌شرقی:

کار فرهنگی لازمه تحقق اهداف در حوزه خانواده و جوانی جمعیت است

مالک رحمتی با بیان اینکه مسئله جمعیت و فرزندآوری به کمک خود مردم و گروه‌های مرجع حل‌شدنی است، گفت: کار فرهنگی، جهادی و شبانه‌روزی لازمه تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص جوانی جمعیت است.

مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، مالک رحمتی، استاندار آذربایجان‌شرقی، 27 اسفندماه، در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان، گفت: همه باید با تمام امکانات بسیج شویم تا سیاست غلط کاهش نسل را که حاصل سال‌ها کار فرهنگی بود، اصلاح کنیم.

وی با بیان اینکه شرایط استان آذربایجان‌شرقی در حوزه جمعیت متأسفانه ناگوار است، افزود: در 10 سال گذشته آمار فوتی و طلاق متأسفانه افزایشی و آمار ازدواج و فرزندآوری پایین بوده است.

رحمتی گفت: به‌منظور پیشبرد اهداف جوانی جمعیت سه رکن قانون‌گذاری، ساختار تشکیلاتی و کار فرهنگی لازم است که خوشبختانه در حوزه قانون‌گذاری قوانین خوبی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و خلأ قانونی نداریم.

استاندار آذربایجان‌شرقی بیان کرد: قرارگاهی موسوم به ستاد حمایت از خانواده و جمعیت نیز برای پیگیری و اجرای این قوانین تشکیل شده و در حال فعالیت است، اما مهم‌ترین مسئله انجام کار فرهنگی فاخر و میدانی است که اعتقاد و باور مردم را در بحث آسیب‌های کاهش جمعیت تقویت کند.

وی افزود: ساختار تشکیلاتی و قانون به تنهایی جوابگوی حل مسئله جمعیت و فرزندآوری نیست و مسئله مهم‌تر فرهنگ‌سازی است؛ لذا مسئولان امر باید با دغدغه فرهنگ‌سازی به موضوع توجه کنند.

رحمتی با بیان اینکه مسئله جمعیت و فرزندآوری به کمک خود مردم و گروه‌های مرجع حل‌شدنی است، افزود: دستگاه‌های متولی امور کار فرهنگی، جهادی و شبانه‌روزی لازمه تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص جوانی جمعیت است.

استاندار آذربایجان‌شرقی بر انجام اقدامات فرهنگی و اقناعی شبانه‌روزی و جهادی گروه‌های مرجع و مدیران در خصوص تحقق منویات مقام معظم رهبری در راستای جوانی جمعیت و خانواده تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha