سیاست دولت دخالت در کارهای بخش خصوصی نیست
کد خبر: 4205354
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۲
ایمانیه:

سیاست دولت دخالت در کارهای بخش خصوصی نیست

استاندار فارس، دخالت دولت در کار بخش خصوصی را امری بسیار ناپسند و غیرمنطقی دانست و افزود: دولت بنای دخالت در کارهای بخش خصوصی را ندارد.

شورای گفتگوی استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس امروز، 23 اسفندماه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس که در سالن شهید قاضی استانداری در شیراز برگزار شد، با بیان اینکه دولت بنای دخالت در کارهای بخش خصوصی را ندارد، گفت: طبق منویات رهبر معظم انقلاب دولت به جز در مواردی مانند سلامت و حفظ امنیت، در سایر موارد تنها در حوزه سیاستگذاری و نظارت بر اجرای آن سیاست‌ها ورود می‌کند.

وی دخالت دولت در کار بخش خصوصی را امری بسیار ناپسند و غیرمنطقی دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب همواره بر واگذاری امور به مردم و بخش خصوصی تأکید دارند.

ایمانیه با بیان اینکه دولت و مجلس بر واگذاری امور به مردم تحت عناوینی نظیر بخش خصوصی یا تعاونی تأکید دارند، افزود: اصل 44 قانون اساسی به این مسئله تأکید دارد.

استاندار فارس در عین حال بر ضرورت توجه به قوانین تأکید کرد و گفت: بیش از 99 درصد فعالان بخش خصوصی آگاه و وظیفه‌شناس هستند ولی سیاست‌گذاری و نظارت بر عملکرد افرادی که از قانون تخطی می‌کنند، از وظایف دولت است.

وی ادامه داد: باید اجازه داد تا دولت به وظیفه نظارتی خود بر بخش خصوصی عمل کند و در این مسیر هم از بخش خصوصی انتظار می‌رود که همراهی و همکاری لازم را داشته باشد.

ایمانیه در بخش پایانی سخنان خود تعامل بخش خصوصی و دولت در استان فارس را مثبت ارزیابی کرد و افزود: این مسئله حاصل رفتارهای منطقی بخش خصوصی در سطح استان است.

انتهای پیام
captcha