غبارروبی مساجد کرمانشاه در آستانه ماه رمضان
کد خبر: 4204714
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶

غبارروبی مساجد کرمانشاه در آستانه ماه رمضان

مردم کرمانشاه در آستانه ماه مبارک رمضان با حضور در مساجد محلات نسبت به غبارروبی و عطرافشانی این اماکن متبرک اقدام کردند.

عطر افشانی فضای مساجد در کرمانشاه

غبارروبی مساجد از سنت‌های قدیم مردم استان کرمانشاه به مانند دیگر نقاط کشورمان است که در آستانه ماه مبارک رمضان انجام می‌شود و امسال در آستانه ماه رمضان و سال نو شاهد حضور گسترده مردم در این مراسم معنوی برای آماده شدن برای ورود به ماه میهمانی خدا بودیم.

براساس اعلام مسئولان امسال مساجد سراسر استان غبارروبی می‌شوند و این کار با حضور مردم به‌ویژه در مساجد سطح محلات رنگ و بوی مردمی و معنوی خاصی گرفته است.

مردم استان کرمانشاه این روز‌ها با حضور در مساجد آمده‌اند تا غبار از چهره این خانه‌های معنوی را برچینند.

حجت‌الاسلام علی حسینی از روحانیون استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از کرمانشاه با اشاره به مراسم غبارروبی مساجد محلات با حضور مردم در آستانه ماه رمضان و سال نو اظهار کرد: دهه آخر ماه شعبان به‌عنوان دهه تکریم و تعظیم مساجد نام‌گذاری شده و در این دهه غبارروبی و آماده‌سازی مساجد برای ورود به ماه مبارک رمضان انجام می‌شود.

وی افزود: مردم از دیرباز در آستانه ماه رمضان همواره به مساجد آمده و غبارروبی انجام می‌دهند و امسال همان‌طور که خانه‌تکانی انجام می‌دهند و برای سال نو آماده می‌شوند در مساجد نیز این کار را انجام می‌دهند.

حسینی گفت: به تنظیف اماکن مذهبی و معنوی توصیه بسیار شده و مردم مؤمن استان کرمانشاه با درک و اهمیت این موضوع و جایگاه مساجد همیشه در تمام مراحل غبارروبی مساجد حضور پررنگی داشته‌اند.

عطر افشانی فضای مساجد در کرمانشاه

وی با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز افزود: امسال در تقارن عید نوروز و ماه مبارک رمضان مساجد و بقاع متبرکه استان میزبان خیل مسافران نوروزی و زائران هستند و امسال مردم با همتی مضاعف نسبت به غبارروبی مساجد اقدام کردند.

این روحانی با بیان اینکه غبارروبی مساجد آماده کردن آن برای ماه ضیافت الهی است، یادآور شد: در ماه مبارک رمضان مراسم افطار، دورخوانی قرآن کریم، جزءخوانی و انس با قرآن و مراسم احیا برپا می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: ماه مبارک رمضان درواقع ماه غبارروبی دل‌هاست و امسال تقارن این ماه با سال نو بر این موضوع افزوده است و امید به آنکه از دل‌های خودمان نیز غبارروبی کنیم تا آری از کینه و بدی شود.

عطر افشانی فضای مساجد در کرمانشاه

یادآور می‌شود، غباروربی مساجد و مکان‌های معنوی از دیرباز با حضور مردم در آستانه ماه مبارک رمضان در کرمانشاه انجام شده و این حضور نشان از اهمیت امر یاد شده برای مردم دارد تا این مکان را برای حضور روزه‌داران برای راز و نیاز با پروردگار آماده کنند، باشد که مورد قبول خداوند واقع شود.

انتهای پیام
captcha