حمایت از کتابخوانی با کمک وقف امکان‌پذیر است
کد خبر: 4204655
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۲
حجت‌الاسلام صالحی:

حمایت از کتابخوانی با کمک وقف امکان‌پذیر است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به امکان حمایت از کتابخوانی با کمک وقف، گفت: استان کرمانشاه به لحاظ تعداد موقوفات رتبه دوم کشور را دارد.

حجت‌الاسلام محمد صالحی مدیرکل  اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام محمد صالحی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه امروز، ۲۰ اسفندماه در اختتامیه دوازدهمین جشنواره رضوی، اظهار کرد: در استان کرمانشاهی موقوفه که به لحاظ درآمدی می‌تواند حامی برنامه‌های کتابخوانی باشد، هست که در استان‌های دیگر وجود ندارد.

وی افزود: کرمانشاه دومین استان به لحاظ تعداد موقوفه در کشور است که در این میان دو موقوفه با نیت ترویج کتاب‌های مفید وقف شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه گفت: از نظر تعداد موقوفات استان کرمانشاه رتبه دوم را داراست که با کمک این ظرفیت بزرگ می‌توان برنامه‌های فرهنگی بسیاری را پشتیانی کرد.

حجت‌الاسلام صالحی تصریح کرد: سنت حسنه وقف در حوزه فرهنگ و به طور خاص کتاب و کتابخوانی بیش از گذشته رواج دارد، اما برنامه‌ریزی و اجرای سیاست فرهنگی همسو با وقف می‌تواند واقفان و خیرین را به این حوزه بیشتر هدایت کند.

وی اظهار کرد: مطالعه کتاب از شاخصه‌های اصلی پویایی و رشد اجتماعی و فرهنگی هر جامعه‌ای محسوب می‌شود و ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه نیازمند کار جهادی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه در پایان افزود: انس و الفت جامعه با کتاب نقش مهمی در ارتقاء آگاهی و دانش مردم دارد.

انتهای پیام
captcha