افتتاح سیزدهمین کتابخانه سیار خیرساز در خراسان رضوی
کد خبر: 4204641
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰

افتتاح سیزدهمین کتابخانه سیار خیرساز در خراسان رضوی

سیزدهمین کتابخانه سیار خیر ساز خراسان رضوی در شهرستان تایباد افتتاح شد.

افتتاح سیزدهمین کتابخانه سیار خیرساز در خراسان رضویبه گزارش ایکنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، در آئین افتتاح کتابخانه عمومی سیار هدهد سفید(زنده یاد پروین کریمی)، بیان کرد: این اتفاق خجسته به‌طور قطع به واسطه مطالبه‌گری و پیگیری رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تایباد صورت پذیرفته است.

وی با اشاره به وجود 12 کتابخانه سیار در خراسان رضوی، گفت: مایه افتخار است که با افتتاح 13مین کتابخانه سیار استان و دومین کتابخانه سیار شهرستان تایباد همچنان پیشتاز این حوزه در سطح کشور هستیم.

سبزیان تصریح کرد: اعتقاد ما بر این است که در نظام جمهوری اسلامی ایران بن‌بستی وجود ندارد، لذا به عنوان مسئولان فرهنگی استان خراسان رضوی، حداکثر توان و تلاش خود را در راستای رشد فرهنگ عمومی و ارتقای دانش و آگاهی در جامعه انجام خواهیم داد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی بیان کرد: یکی از اهداف اصلی ایجاد کتابخانه‌های سیار اجرای عدالت فرهنگی و اجتماعی و ارائه خدمات کتابخانه‌ای به مناطق دورافتاده و کم‌برخوردار است. چه بسا افراد فرهیخته و نخبه‌ای که با وجود تمامی کمبودها و معضلات موجود در این مناطق همچون سیمرغ از جای خود برخاسته‌اند.

در ادامه مرتضی کرباسی، خیر کتابخانه عمومی سیار هدهد سفید(زنده یاد پروین کریمی)، خزانه دار و عضو هیات مدیره مجمع خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی خراسان رضوی، بیان کرد: با توجه به ظرفیت شهرستان تایباد و سابقه فرهنگی و حضور دغدغه‌مندانه سرپرست فرمانداری شهرستان، آمادگی ایجاد شعبه مجمع خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی را در این شهرستان داریم.

وی اظهار کرد: می‌توانیم از بین صاحبان صنایع، تاجران و... در شهرستان مشهد خیرینی را برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب کتابخانه‌ای در شهرستان تایباد جذب نمائیم.

گفتنی است، خرید تجهیزات و کانکس خودرو کتابخانه عمومی سیار هدهدسفید(زنده یاد پروین کریمی) توسط مرتضی کرباسی، خزانه‌دار و عضو هیئت مدیره مجمع خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی خراسان رضوی با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و یکصد میلیون ریال انجام شده است.

این کتابخانه با دارا بودن بالغ بر1500 نسخه کتاب در روستاهای پلبند، بهلول‌آباد، استای، سوران، خیرآباد، فرزانه، محسن‌آباد، ارزنچه سفلی، پساوه و چهاربرجی شهرستان تایباد به ارائه خدمات کتابخانه‌ای می‌پردازد ضمن اینکه این خیر در راستای غنی سازی منابع بخش کودک و نوجوان این کتابخانه مبلغ یکصد میلیون ریال وجه نقد نیز اهدا کرد.

انتهای پیام
captcha