جذب دانشجو بر اساس بازار کار انجام شود
کد خبر: 4203946
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۹

جذب دانشجو بر اساس بازار کار انجام شود

استاندار فارس با اشاره به اهمیت جذب نیروهای فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها به بازار کار گفت: جذب دانشجو باید بر اساس بازار کار و شرایط فعالیت در کشور انجام شود.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس امروز، 16 اسفندماه در آیین نکوداشت بیست و هفتمین روز ملی صادرات و تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان فارس که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان برگزار شد، با تاکید بر اینکه جذب دانشجو باید بر اساس بازار کار و شرایط فعالیت در کشور انجام شود، تصریح کرد: افرادی که تمایل به کار در واحدهای تولیدی داشته باشند، در استان فارس بیکار نخواهند ماند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه صادرات از استان فارس افزایش یافته است، اظهار کرد: دو سال قبل، بسیاری از صادرات مربوط به فارس از سایر گمرک‌های کشور انجام می‌شد، اما در حال حاضر بسیاری از این موارد به نام فارس ثبت می‌شود.

استاندار فارس با تأکید بر اینکه اصل صادرات استان، هم از نظر وزنی و هم از نظر ریالی افزایش یافته است، افزود: اکتفا به شرایط موجود منطقی نیست. باید برای افزایش بیش از پیش صادرات گام‌های مهمتری برداشت؛ یکی از راه‌های افزایش صادرات جلوگیری از خام‌فروشی با تمرکز بر صنایع تبدیلی و ایجاد ارزش افزوده است.

ایمانیه در ادامه به ملاقات‌های مستمر خود با مدیران عامل بانک‌های کشور اشاره کرد و افزود: در دیدار اخیر با مدیرعامل بانک رفاه کارگران، اعلام کردند اگر پروژه‌هایی باشد که توجیه اقتصادی داشته باشد، بانک رفاه محدودیتی در ارائه تسهیلات به آن‌ها ندارد. این موضوع باید اطلاع‌رسانی شود و ما هم آمادگی داریم کمک کنیم تا محصولات فارس به صورت خام صادر نشود.

وی خطاب به اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس و ایران هم گفت: انتظار می‌رود راه حل مشکلات موجود در حوزه تخصصی خود را به‌صورت پیشنهادات جامع، کامل و عملیاتی ارائه دهید و در رفع مشکلات که تضمین‌کننده رونق تولید و افزایش اقتصاد است، به سهم خود کمک کنید؛ در صورتی که‌ پیشنهادات شما از جانب دولتمردان پیگیری نشد، متوقع باشید.

استاندار فارس در بخش دیگر سخنان دو نکته اساسی را مشکل اقتصادی استان عنوان کرد و ادامه داد: تأمین نقدینگی و تأمین اعتبار یکی از مشکلات پیش‌روی فعالان اقتصادی است؛ چند موسسه تأمین نقدینگی در فارس ایجاد کنید تا از طریق شراکت، اختصاص تسهیلات و سایر روش‌های موجود این مشکل مرتفع شود.

وی تأمین زیرساخت‌ها از جمله‌ گاز، آب، برق را یکی دیگر از موانع پیش روی فعالان اقتصادی یاد کرد و افزود: از سرمایه‌گذاری در تأمین آب و تصفیه فاضلاب، کاهش مصرف انرژی و تأمین برق با تمرکز بر تولید انرژی خورشیدی استقبال می‌کنیم و یقین داریم با رفع این دو عامل، فارس جهش جدی و جدیدی در ایجاد اشتغال، رونق تولید و رشد اقتصادی خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha