کانون‌های فرهنگی، اجتماعی سلامت محله در فارس راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 4203780
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۶

کانون‌های فرهنگی، اجتماعی سلامت محله در فارس راه‌اندازی می‌شود

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی، اجتماعی سلامت محله در 21 محله این استان خبر داد.

نشست هماهنگی راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی اجتماعی سلامت محله، شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، سومین نشست هماهنگی راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی اجتماعی سلامت محله در 21 محله هدف استان فارس امروز، 15 اسفندماه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.

محمدرضا کریمی، معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست با بیان اهداف تشکیل و راه‌اندازی کانون‌های سلامت محله گفت: 21 محله در استان فارس برای راه‌اندازی این کانون‌ها انتخاب شده‌اند.

وی، کانون‌های فرهنگی، اجتماعی سلامت محله را فرصتی مناسبی دانست تا اهمیت سلامت و سهم آن در تحقق توسعه پایدار، با مشارکت مردم و همراهی مجموعه نهادهای حاکمیتی و اجرایی، آشکارتر شود.

کریمی، ارتقای سطح سلامت جسمی، روانی و اجتماعی شهروندان، تقویت شادابی و امید در ساکنان محله و ترویج سبک زندگی سالم را از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی و تشکیل کانون‌های سلامت محله عنوان کرد.

وی در ادامه گفت: قطعاً بدون همکاری‌های بین بخشی و همراهی دیگر سازمان‌هایی که عملکرد آن‌ها به نوعی با سلامت مردم مرتبط است، نمی‌توان به سلامت مطلوب در جامعه دست یافت.

بهنام لشگرآرا، رئیس گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در ادامه این نشست گفت: در شکل‌گیری رفتارهای سالم و افزایش سواد سلامت، آن چیز که به اندازه اقدامات آموزشی و بهبود نگرش در حیطه فردی مهم است، ایجاد محیط‌های حامی سلامتی همچون کانون های سلامت محله است که فرد در آن زندگی می‌کند، کار می‌کند و به فعالیت‌های روزمره مشغول است.

وی افزود: در همین راستا، کانون سلامت، یک تشکل اجتماع‌محور محلی است که مردم و نمایندگان سازمان‌ها و نهادهای محلی در آن با هدف ارتقای سطح سلامت شهروندان و زیرمجموعه برنامه محله ارتقادهنده سلامت فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha