برگزاری مسابقات قرآن روستائیان و عشایر کشور در مشهد
کد خبر: 4203503
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶

برگزاری مسابقات قرآن روستائیان و عشایر کشور در مشهد

بیست و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه روستائیان و عشایر کشور در مشهد صبح امروز 14 اسفندماه با حضور ۱۴۰ نفر از برگزیدگان آغاز و تا فردا ادامه دارد.

مسابقات سراسری قرآن کریم روستائیان و عشایر کشوربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین حسنعلی خوئینی، معاون فرهنگی حوزه نمایندگی ولی‌ فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، امروز، 14 اسفندماه در افتتاحیه بیست و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه روستائیان و عشایر کشور در مشهد، که در بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: این مسابقات همه ساله در ایام دهه فجر آغاز می‌شود و از تمامی روستا‌های سراسر کشور در این مسابقات شرکت می‌کنند. در سال جاری نیز 7000 نفر از روستائیان سراسر کشور در این مسابقات ثبت‌نام کردند.

وی ادامه داد: پس از مرحله استانی، مرحله منطقه‌ای در پنج منطقه کشور برگزار شد و ممتازان به مرحله کشوری راه پیدا کردند. در مرحله کشوری این مسابقات که هم‌اکنون در مشهد در حال برگزاری است، ۱۴۰ نفر از ممتازان حضور دارند و به رقابت خواهند پرداخت.

معاون فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در بین جامعه روستایی و عشایری یکی از اهداف این مسابقات است.

گفتنی است، این مسابقات در رشته‌‌های قرائت، حفظ، ترتیل و اذان به مدت دو روز در مشهد برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha