کمیته امداد، جریانی قدرتمند در حمایت از محرومان و محرومیت‌زدایی است
کد خبر: 4203250
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹

کمیته امداد، جریانی قدرتمند در حمایت از محرومان و محرومیت‌زدایی است

امام جمعه کرمان با بیان اینکه کمیته امداد در دو دهه اخیر توانمندسازی محرومان را دنبال می‌کند که بسیار ارزشمند است، گفت: امروز کمیته امداد به یک جریان بسیار قدرتمند در حمایت از محرومان و محرومیت‌زدایی در کشور تبدیل شده است.

دیدار اعضای کمیته امداد و امام جمعه کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمان در دیدار مدیرکل و اعضای شورای مدیران کمیته امداد استان که در آستانه ۱۴ اسفند و سالروز تأسیس کمیته امداد و هفته احسان و نیکوکاری برگزار شد انجام شد، کمیته امداد را نهادی بسیار مفید، مؤثر، کارآفرین و محرومیت‌زدا دانست و گفت: این نهاد پس از انقلاب در حجم کوچکی به طبقه محروم خدمت می‌کرد اما آرام آرام به یک جریان بسیار پویا و ارزشمند تبدیل شد.

وی با بیان اینکه سه مسئله در رابطه با کمیته امداد مورد توجه است که اولین مسئله وسعت امداد رسانی این نهاد است که در مناطق محروم، صعب‌العبور و هر کجا که نیازمندی وجود دارد خدمت‌رسانی می‌کند، ادامه داد: نکته دوم تنوع کارهایی است که کمیته امداد در بحث خدمات‌رسانی در سطح جامعه انجام می‌دهد. در گذشته تنها بحث معیشتی نیازمندان و فقرا مورد توجه کمیته امداد بود اما امروز حجم خدمات و فعالیت‌های این نهاد بسيار بالاست و یک وزارتخانه توانمند به اندازه کمیته امداد قادر نیست این حجم از فعالیت را به این خوبی انجام دهد.

حجت‌الاسلام علیدادی مسئله سوم در بحث کمیته امداد را توانمندسازی محرومان دانست و افزود: کمیته امداد در دو دهه اخیر یک مأموریت جدید که توانمندسازی محرومان است را دنبال می‌کند که بسیار ارزشمند است.

وی تصریح کرد: کارکنان کمیته امداد شخصیت‌هایی انقلابی، با انگیزه و متدین هستند و کم کاری در این نهاد وجود ندارد. خوشبختانه کمیته امداد در سراسر کشور از لحاظ نیروی انسانی کاملًا غنی است و نیروهای توانمندی در این نهاد فعالیت می‌کنند و کمترین وزارتخانه‌ای می تواند کیفیت کادر و نیروی انسانی خود را از لحاظ ایمانی و عملی با کمیته امداد مقایسه کند.

ناصر عسکری‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان نیز در این دیدار اظهار کرد: 115 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند که ماهیانه 144 میلیارد تومان مستمری به حساب این خانواده‌ها واریز می شود.

وی ادامه داد: در بحث حمایت و صیانت از نهاد خانواده از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از سه هزار سری جهیزیه به ارزش 96 میلیارد تومان به زوج‌های تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان اهدا شده است. همچنین طی این مدت شش هزار کمک موردی به ارزش سه میلیارد تومان به نیازمندان پرداخت شده است. در بحث اجاره مسکن نیز از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 9 میلیارد تومان اجاره مسکن به 5727 نفر از مددجویان تحت حمایت پرداخت شده است. 

مدیرکل کمیته امداد استان افزود: در بحث اشتغال و توانمندسازی مددجویان که یکی از اولویت‌های مهم کاری این نهاد است از ابتدای سال جاری تاکنون 1200 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پرداخت و 10 هزار و 108 مورد فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.

عسکری‌نژاد در پایان گفت: در بحث کاریابی مددجویان و استفاده از ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی نیز طی سال جاری 760 نفر از مددجویان تحت حمایت و فرزندان آنها از طریق مراکز کاریابی جذب بازار کار شده‌اند.

انتهای پیام
captcha