احتمال تمدید انتخابات در استان خراسان رضوی
کد خبر: 4202959
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۱

احتمال تمدید انتخابات در استان خراسان رضوی

رئیس ستاد انتخابات استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به میزان مشارکت حال حاضر احتمال بالایی وجود دارد که در شهرهای بزرگ مثل مشهد و همچنین سایر شهرستان‌ها مثل‌ قوچان‌، تربت‌حیدریه، نیشابور و سبزوار که تعداد رای دهندگان بالایی دارند، زمان انتخابات تا ۰۰:۰۰ تمدید شود..

انتخاباتبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سیدهادی طباطبایی رئیس ستاد انتخابات استانداری خراسان رضوی، امروز ۱۱ اسفندماه، در در ستاد انتخابات استانداری خراسان رضوی، اظهار کرد: براساس درخواستی که ستاد انتخابات استان از ستاد انتخابات کشور کردند و قطعا سایر استان‌ها نیز همین درخواست را داشتند و با توجه و عنایت به اینکه استقبال خوب و‌ گسترده توسط ملت شریف ایران به ویژه هم استانی‌های ما صورت گرفته بود، ما درخواست تمدید انتخابات را تا ساعت ۲۲ امشب دادیم و ستاد انتخابات کشور با هماهنگی با شورای نگهبان با این درخواست موافقت کرد و تا ساعت ۲۲ امشب انتخابات در کشور و در استان خراسان رضوی تمدید شد.

وی ادامه داد: ما آمادگی کامل داریم مثل ساعات اولیه روز که در خدمت شهروندان و هم‌استانی‌های خود باشیم و روند انتخابات و اخذ رأی را ادامه دهیم. امیدواریم از این فرصت استفاده شود و برای دقایق پایانی رای‌دهنده‌ای نماند.

رئیس ستاد انتخابات استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه وزارت کشور و هیئت نظارت هرکدام سامانه‌ جدایی دارند، تصریح کرد: آمارهای‌عنوان شده را نه تایید می‌کنم و نه تکذیب.

طباطبایی در پاسخ به اینکه پس از پایان انتخابات ابتدا کدامیک از کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی یا مجلس خبرگان سرشماری خواهد شد؟ گفت: ما درخواست دادیم که مجلس خبرگان زودتر آغاز شود، زیرا به دلیل محدودیت تعداد نامزدها و اینکه به صورت استانی است، اسامی کلیه نامزدها  و‌ با سرعت بالاتری سرشماری خواهد شد. سامانه‌ها در اختیار استان نیست.

وی در خصوص احتمال تمدید انتخابات پس از ساعت ۲۲ بیان کرد: با توجه به میزان مشارکت حال حاضر احتمال بالایی وجود دارد که در شهرهای بزرگ مانند مشهد و همچنین سایر شهرستان‌ها مثل‌ قوچان‌، تربت‌حیدریه، نیشابور و سبزوار که تعداد رأی‌دهندگان بالایی دارند، زمان انتخابات تا ۰۰:۰۰ تمدید شود. درخواست را در ساعت ۲۱.۳۰ از فرمانداران خواهیم گرفت و به وزارت کشور اعلام خواهیم کرد‌. همه حوزه‌ها ساعت ۰۰:۰۰ تمام خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی اظهار کرد: حوزه‌های که دیگر مراجعه‌کننده ندارند، نمی‌توانند شمارش آرا را آغاز کنند. شمارش آرای تمامی حوزه‌ها تنها پس از پایان رسمی زمان انتخابات انجام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha