واگذاری زمین به 3300 متقاضی جوانی جمعیت در فارس
کد خبر: 4202257
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱

واگذاری زمین به 3300 متقاضی جوانی جمعیت در فارس

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: تاکنون به سه هزار و 313 نفر از متقاضان مشمول قانون جوانی جمعیت در این استان زمین واگذار شده است.

محمودرضا طالبان، مدیرکل راه و شهرسازی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمودرضا طالبان، مدیرکل راه و شهرسازی فارس امروز، هشتم اسفندماه در آیین واگذاری زمین رایگان به 313 خانواده مشمول قانون جوانی جمعیت در قالب پوشش خانواده مهدوی در شیراز گفت: یکی از مباحثی که در دولت سیزدهم دنبال کردیم بحث جوانی جمعیت بود که براساس آن به کسانی که سه فرزند دارند و فرزند سوم آن‌ها بعد از آبان‌ماه 1400 به دنیا آمده زمین رایگان واگذار می‌شود.

وی ادامه داد: برابر قانون، در شهرهای بالای 500 هزار نفر این زمین از شهرهای جدید تأمین می‌شود و در سایر شهرها در شهر محل سکونت متقاضی زمین واگذار خواهد شد.

طالبان اظهار کرد: تاکنون در استان فارس 12 هزار نفر برای بهره‌مندی از این طرح در سامانه نهضت ملی مسکن اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند که چهار هزار نفر از آن‌ها مربوط به شهر شیراز است که زمین مورد نیاز آنها در شهر جدید صدرا در دست تأمین است و در این زمینه در آینده نزدیک خبرهای خوبی برای متقاضیان واجد شرایط خواهیم داست.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس افزود: در سایر شهرهای استان نیز حدود هشت هزار متقاضی وجود دارد که تاکنون به سه هزار و 313 نفر زمین واگذار شده است و مابقی هم در مرحله تأمین و واگذاری قرار دارد.

طالبان ادامه داد: امروز و مناسبت نیمه شعبان طی مراسمی شاهد واگذاری زمین به 313 نفر از کسانی که در یک ماه گذشته زمین آن‌ها تأمین شده بودیم و می‌کوشیم که تا پایان نیمه نخست سال 1403 به همه متقاضیان زمین واگذار شود.

وی اظهار کرد: استان فارس با توجه به وسعتی که دارد در بحث قانون جوانی جمعیت و تعداد افراد متقاضی در رده دوم یا سوم قرار دارد و در بحث تأمین زمین نیز جزو پنج استان اول کشور هستیم.

طالبان افزود: در بحث طرح نهضت ملی مسکن نیز استان فارس رتبه نخست تأمین زمین را به خود اختصاص داده است و از 160 هزار ثبت‌نام انجام شده تا امروز حدود ٧٨ هزار واحد در سراسر استان در حال اجراست.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: به‌منظور تأمین زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شیراز، 496 هکتار زمین در شرق صدرا و 300 هکتار نیز در غرب صدرا به این مسئله اختصاص داده شده است.

طالبان بیان کرد: با توجه به تصمیمی که وزارت راه و شهرسازی و در شورای مسکن گرفته شده، مشکل زمین طرح نهضت ملی مسکن شهر شیراز با اختصاص این دو زمین حل خواهد شد.

انتهای پیام
captcha