اولویت‌دهی به ساماندهی آرامستان دارالسلام شیراز
کد خبر: 4202228
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷

اولویت‌دهی به ساماندهی آرامستان دارالسلام شیراز

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز گفت: ساماندهی، زیباسازی و احیای آرامستان فرهنگی تاریخی و مذهبی دارالسلام در اولویت و دستور کار شورای شهر قرار دارد.

آرامستان دارالسلام شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، مسعود زارعی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز امروز، 8 اسفندماه در بازدید از آرامستان دارالسلام شیراز گفت: دارالسلام معروف به «دارالسلام شیراز» یا «وادی‌السلام» یکی از قدیمی‌ترین آرامستان‌های ایران واقع در شهر شیراز است و قدمت آن به پیش از دارالرحمه باز می‌گردد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز افزود: این آرامستان جزو 3 قبرستان‌ قدیمی جهان محسوب می‌شود که مقبره‌هایی از قرن اول و دوم هجری در آن دیده می‌شود و قبور بزرگان و مشایخ علمی، عرفانی، ادبی و مذهبی مختلفی در آن وجود دارد.

زارعی بیان کرد: با توجه به قدمت تاریخی آرامستان دارالسلام و نیاز به حفظ و نگه‌داری، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی سبقه این آرامستان و همچنین روایتگری آن برای عموم شهروندان، یکصد و چهل و نهمین جلسه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا در این مکان با حضور اعضا کمیسیون و نمایندگان دستگاه‌های مربوطه برگزار و تصمیمات مورد نیاز گرفته شد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز با مهم خواندن موضوع رفع مشــکلات آرامســتان دارالسلام گفت: با توجه به قدمت تاریخی آرامستان و نیاز به حفظ و نگه‌داری این داشته ارزشمند، هماهنگی‌های لازم با اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس به عمل آید.

 زارعی با اشاره به اهمیت تائید طرح نهائی ساماندهی و بهسازی آرامستان دارالسلام بیان کرد: در اسرع وقت نسبت به همکاری‌های لازم با شهرداری شیراز جهت تائید طرح نهائی بهسازی و مقاوم‌سازی ساختمان‌های تاریخی درون محوطه آرامستان اقدام و همچنین به موازات آن طرح روشنائی و مسیر پیاده راه محوطه آرامستان یاد شده در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی تأکید کرد: در این جلسه مقرر شد به منظور تهیه و تدوین برنامه‌های فرهنگی و مناسبت‌های خاص در آرامستان دارالسلام و سیاست‌گذاری‌های لازم در این خصوص موضوع در کمسیون فرهنگی گردشگری و سومین حرم اهل بیت (ع) مطرح و تصمیم‌گیری لازم انجام شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز گفت: یکی از اولویت‌های و تصمیمات مهم در برنامه‌ریزی‌های ما در تحقق بخشیدن به اهداف فرهنگی و مذهبی، مقوله سرعت بخشیدن به امر ساماندهی و زیباسازی و در نهایت احیای آرامستان فرهنگی تاریخی و مذهبی دارالسلام به عنوان نمادی از فرهنگ و تاریخ اسلامی در شهر شیراز است که سازمان مدیریت آرامستان‌ها شهرداری شیراز در اسرع وقت پیگیری لازم جهت تامین امنیت آرامستان و پاکسازی حضور معتادین متهاجر را در اطراف پیرامونی آرامستان دارالسلام را با همکاری نیروی انتظامی و اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی در دستور کار قرار داده است.

انتهای پیام
captcha