انصراف 29 کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان‌شمالی
کد خبر: 4202154
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹

انصراف 29 کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان‌شمالی

دبیر ستاد انتخابات خراسان‌شمالی از انصراف 29 کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خبر داد.

انتخاباتروح‌الله حسین‌پور، دبیر ستاد انتخابات خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: تا ساعت ۸ صبح امروز، هشتم اسفندماه 14 نامزد در حوزه انتخابیه بجنورد، ۱۰ نامزد در حوزه انتخابیه اسفراین و 5 نامزد هم در حوزه انتخابیه شیروان، از ادامه رقابت انصراف دادند.

وی با بیان اینکه تعداد نامزدهای سه حوزه انتخابیه استان در حال حاضر از 113 نفر به ۸۵ نفر رسیده است، گفت: ۹۲۶ شعبه اخذ رأی ثابت و سیار در یک هزار و ۵۷۹ نقطه استان برای برگزاری انتخابات در نظر گرفته شده است و آرای مردم در دورترین نقاط روستایی و عشایری جمع‌آوری خواهد شد، که این رقم نسبت به انتخابات دوره قبل مجلس شورای اسلامی ۸۶ شعبه بیشتر است.

دبیر ستاد انتخابات خراسان‌شمالی با بیان اینکه بستر مشارکت مردم در پای صندوق‌های رأی فراهم است و هیچ نقطه‌ای از استان نخواهد بود که در آن مردم نتوانند در این رویداد سیاسی شرکت کنند، تصریح کرد: زیرساخت‌های ارتباطی فیبر نوری و تلفن همراه در استان فراهم است و نیروی انتظامی هم برای تأمین امنیت برگزاری انتخابات آمادگی کامل دارد.

حسین‌پور اظهار کرد: آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات در این استان وجود ندارد و هیچ نگرانی و کمبود برای برگزاری این رویداد سیاسی در روز ۱۱ اسفندماه جاری در استان وجود ندارد.

گفتنی است، خراسان‌شمالی بدون احتساب شهرستان فاروج در این استان که با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکاً یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد، دارای چهار کرسی نمایندگی در حوزه انتخابیه بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم، حوزه انتخابیه شیروان و حوزه انتخابیه اسفراین و بام و صفی آباد است.

انتهای پیام
captcha