522 زندانی جرائم غیر عمد در فارس آزاد شدند
کد خبر: 4201757
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۶

522 زندانی جرائم غیر عمد در فارس آزاد شدند

مدیرکل زندان‌های فارس از آزادسازی 522 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد این استان از ابتدای سال 1402 تا روز 4 اسفندماه خبر داد.

اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های فارسبه گزارش ایکنا از فارس، اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های فارس امروز، 5 اسفندماه در مراسم آزادسازی 42 زندانی جرائم غیرعمد زندان‌های استان فارس با عنوان«رهایی با عطر گل نرگس» در شیراز به ارائه گزارشی از عملکرد ستاد دیه استان پرداخت و گفت: از ابتدای سال جاری تا روز گذشته، 4 اسفندماه 522 نفر از زندانیان جرائم غیرمالی در استان فارس آزاد شدند که 499 نفر آقا و 23 نفر خانم بودند.

وی، مجموع بدهکاری این تعداد را بالغ بر یک هزار و 245 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: شکات پرونده‌ها بزرگترین حامیان و خیران ستاد دیه محسوب می‌شوند چرا که بیش از 680 میلیارد تومان از حق و حقوق خود گذشتند تا فرایند آزادسازی زندانیان انجام شود.

مدیرکل زندان‌های فارس با بیان اینکه بالغ بر 7 میلیارد و 500 تومان از مبلغ مذکور توسط 522 زندانی جرائم غیرعمد پرداخت و گفت: علالوه بر این‌ها بیش از 484 میلیارد تومان تقاضای اعسار زندانیان پذیرفته شده است و پرداختی که از منابع مختلف در قالب کمک‌های بلاعوض و تسهیلات بانکی برای آزادسازی 522 نفر زندانی اختصاص داده شده است، مبلغ 73 میلیارد و 165 میلیون تومان بوده است که با این مبلغ فرایند آزادی این افراد انجام شده است.

ابراهیمی با تصریح اینکه در مراسم امروز زمینه آزادسازی 42 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان فارس فراهم شده است که از این تعداد 38 نفر آقا و 4 نفر خانم بوده‌اند، مجموع بدهکاری اینان را 22 میلیارد و 422 میلیون عنوان کرد و گفت: شکات این افراد هم 7 میلیارد و 900 میلیون تومان گذشت کردند. یک میلیارد و 144 میلیون تومان نقدینگی خود زندانیان بوده و 7 میلیارد و 300 میلیون تومان اعسار پذیرفته شده است و 6 میلیارد و 100 میلیون تومان پرداخت از طریق ستاد دیه بوده که از منابع مختلف در قالب تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض توسط خیران انجام شده است.

مدیرکل زندان‌های فارس اظهار کرد: هم‌اینک یک هزار و 81 زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان نگه‌داری می‌شوند که در کشور بیشترین تعداد زندانی مالی را استان فارس به خود اختصاص داده است و این هم یک موضوع مهمی است که همه باید دست به دست هم داده و برای رفع آن بکوشیم.

وی بیان کرد: از یک هزار و 81 نفری که اکنون در زندان‌های فارس به دلایل جرائم غیرعمد حضور دارند، یک هزار و 24 نفر آقا و 57 نفر خانم هستند و کل بدهی آنان بیش از 400 میلیون تومان است.

انتهای پیام
captcha