مرکز مشاوره اسلامی «سماح» در شهرکرد افتتاح شد + عکس
کد خبر: 4201381
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷

مرکز مشاوره اسلامی «سماح» در شهرکرد افتتاح شد + عکس

آیین افتتاحیه مرکز فرهنگی قرآنی «مشکات» و مرکز مشاوره اسلامی حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری «سماح» با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، مدیریت حوزه علمیه، مسئولان نهادهای حوزوی و جمعی از اساتید و طلاب در موقوفه زمانیان شهرکرد برگزار شد.

افتتاح مرکز مشاوره اسلامی سماح

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، آیین افتتاحیه مرکز فرهنگی قرآنی «مشکات» و مرکز مشاوره اسلامی حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری «سماح» امروز، سوم اسفندماه با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، مدیریت حوزه علمیه، مسئولان نهادهای حوزوی و جمعی از اساتید و طلاب در موقوفه زمانیان شهرکرد برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسحاق سعیدی، مدیر حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری در این آیین با تبریک ایام نورانی و اعیاد شعبانیه با اشاره به اینکه امروز شاهد آیین افتتاحیه مرکز فرهنگی قرآنی «مشکات» و مرکز مشاوره اسلامی حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری «سماح» هستیم، اظهار کرد: جمعی از اساتید حوزه علمیه در شاخه‌های گوناگون با این مرکز همکاری دارند که جامعه حوزوی خوشبختانه از حیث اساتید و متخصص بومی هم در عرصه بانوان و هم آقایان به کفایت رسیده است.

وی با ذکر اینکه فلسفه فعالیت مراکز مشاوره کمک به مراجعان برای گذر از بحرانی‌ترین مراحل زندگی است، ادامه داد: بنابراین این مرکز یک ملجأ برای کسی است که خود را نیازمند به مشاوره می‌داند تا در عرصه‌ای جدید رویش دوباره پیدا کند که اساتید مرکز در عرصه‌های مختلف اعم از ازدواج، مشاوره تحصیلی، استعدادیابی، افسردگی، سردرگمی‌ها و بیماری‌های روحی و روانی و ... به ارائه درمان می‌پردازند. 

سعیدی بیان کرد: امروزه مفهوم سلامت فقط محدود به بُعد جسمانی نیست بلکه سلامت جسمی، روحی، اجتماعی و ... ذیل این مفهوم قرار می‌گیرد که ستون فقرات آن، مراقبت‌های معنوی است، لذا داشتن تخصص برای مراقبت معنوی و درمان چندبُعدی نیز لازمه مشاوران و مراقبان است و مرکز مشاوره باید هم در سطح مربیان و هم متربیان به سمت توانمندسازی برود.

مدیر حوزه علمیه استان با تأکید بر اینکه به اذعان اساتید و متخصصان ما امروز محتوای غنی داریم اما در روش دچار مشکل هستیم، توضیح داد: ما امروز دانش و دینی داریم که قائل است «أَلَا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» (رعد/۲۸) اما سؤال اینجاست که جامعه ما تا چه میزان گرفتار مشکلات روحی و روانی است و مگر جامعه نماز نمی‌خواند، اهل دیانت و عبادت نیست پس چرا گاهی دچار مشکلات روانی و اضطراب و استرس می‌شود. پیداست که این محتوا و دانش قوی را باید به‌گونه‌ای به کار ببندیم که بتوانیم به‌ویژه جامعه مذهبی را مدیریت کنیم. 

وی بیان کرد: ما مراجعانی به این مرکز مشاوره اسلامی داریم که سراسر امید دارند تا دردشان درمان شود اما سخن این است که آیا توانستیم در این مرکز تخصصی مشاوره شبکه‌ای را ایجاد کنیم که بتوانیم بر جامعه مسلمان دینی اثربخش باشیم لذا جا دارد در مرکز مشاوره اولاً معطوف بر نیازهای مخاطب باشیم، ثانیاً هم روش بدانیم و هم روی مخاطب اثرگذار باشیم.

سعیدی در پایان گفت: از خانواده زمانیان که ساختمانی را در اختیار فعالیت‌های قرآنی و نیز مرکز مشاوره اسلامی حوزه علمیه قرار داده است قدردانی می‌کنیم.

یادآور می‌شود، موقوفه قرآنی زمانیان شامل ساختمان دو طبقه با زیربنای ۲۵۰ متر واقع در محله فرهنگیان شهرکرد است که در سال ۸۸ با نیت برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن کریم از سوی سیدتقی زمانیان وقف شد و از آن سال تا کنون به ارائه آموزش‌های قرآنی به علاقه‌مندان می‌پردازد. 

انتهای پیام
captcha