همایش تجلیل از جهادگران برتر آذربایجان‌غربی برگزار شد
کد خبر: 4201313
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹

همایش تجلیل از جهادگران برتر آذربایجان‌غربی برگزار شد

همایش تجلیل از جهادگران برتر آذربایجان‌غربی با حضور اعضای گروه‌های جهادی و مسئولان استانی و کشوری، دوم اسفندماه در کانون جوانان بسیج ارومیه برگزار شد.

همایش تجلیل از جهادگران برتر آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، سردار ضیاالدین حزنی، معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دوم اسفندماه در همایش تجلیل از جهادگران برتر آذربایجان‌غربی اظهار کرد: ایران از نظر ظرفیت‌های طبیعی و انسانی دارای رتبه خوبی در سطح جهانی است و طبق آمار جهانی حدود هفت درصد ثروت دنیا در این کشور قرار دارد و تمام مشکلات باید در داخل و با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی برطرف شود و هیچ بیگانه‌ و غریبه‌ای نمی‌تواند در حل مشکلات کشور کمک و مداخله کند.
 
وی افزود: کمک به افزایش مشارکت در انتخابات، کمک به کاهش فقر، محرومیت‌زدایی و حل مشکلات مردم، ایجاد بارقه امید و نشاط در مردم، رشد اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت، ارتقای سطح امنیت پایدار، جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه از روستا‌ها به شهر‌ها و مهیا کردن زمینه‌های اشتغال در مناطق محروم از مهم‌ترین اهداف اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی گروه‌های جهادی محسوب می‌شود.
 
سردار حزنی با بیان اینکه ما در سپاه هیچ مسئولیتی در حوزه محرومیت‌زدایی نداریم و به‌عنوان کمک در کنار دولت هستیم مسئولیت اصلی سپاه ایجاد امنیت پایدار است، گفت: باید همه گروه‌های جهادی دارای شناسنامه باشند و عملکرد و تخصصشان ثبت شود، تجهیزات و امکانات این گروه‌ها هر چقدر باشد تامین می‌شود ولی این گروه‌ها تعدادی پروژه‌های کم هزینه و یا بدون هزینه و کوتاه مدت را پذیرفته و انجام دهند.
 
معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: طبق آمار ثبت احوال ۲۰۰ هزار نفر در کشور شناسنامه ندارند و گروه‌های جهادی باید افراد فاقد شناسنامه را به‌عنوان یک کار جهادی در این استان‌ها شناسایی کرده و در جهت هویت‌دار شدن این افراد را یاری دهند.
 
وی گفت: این گروه‌ها باید در مناطق صعب‌العبور حضور داشته و در برگزاری مسابقات، بیمه افراد، کلاس‌های ترک اعتیاد، تجلیل از دامداران، کشاورزان و آزادسازی بعضی از زندانیان و اعزام روحانی به مناطق محروم نیز مشارکت کنند.
 
سردار حزنی بیان کرد: فقر نیست که مردم را آزار می‌دهد احساس فقر و اختلاف طبقاتی آزاردهنده است و اگر حکومت‌ها تجارت کنند دولت‌ها ضعیف شده و مردم فقیرتر و برعکس اگر مردم تجارت کنند دولت‌ها قوی و مردم ثروتمند می‌شوند.
 
وی افزود: چهار مشکل اساسی از جمله بیکاری، اعتیاد، طلاق و اقتصاد ناکارآمد است و طبق آمارها در تابستان امسال آذربایجان‌غربی در رتبه سی‌ام در نرخ بیکاری قرار دارد.
 
معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: طبق آمار بیشترین نرخ طلاق و ازدواج در کشور به استان‌های البرز، مازندران، سمنان، تهران، مرکزی، خراسان رضوی اختصاص دارد و آذربایجان‌غربی در طلاق رتبه هفتم است.
 
سردار حزنی بیان کرد: خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کرمان، فارس، خراسان و سیستان و بلوچستان بیشترین شیوع اعتیاد را دارند و قشر دانش‌آموزی بیشترین شیوع نرخ اعتیاد را به خود اختصاص داده‌اند.
 
وی گفت: با نزدیک شدن به ایام انتخابات، بزرگترین کاری که باید گروه‌های جهادی انجام دهند این است که در زمینه افزایش مشارکت تلاش کرده و مردم را با امیدآفرینی و نشاط به مشارکت حداکثری تشویق و ترغیب کنند و آذربایجان‌غربی با توجه به موقعیت خود باید بیشترین مشارکت را مثل سال‌های قبل داشته باشد تا دسیسه‌های دشمنان خنثی شود.
 
معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: باید با وحدت و همدلی در این انتخابات شرکت کرد تا افرادی که در تلاش هستند انتخابات و اهمیت آن را کم جلوه دهند را شکست دهیم و دست استکبار جهانی را از کشور کوتاه کنیم.
 

افتتاح بیش از ۵ هزار پروژه نیمه‌تمام

 
یاسر رهبردین، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این همایش اظهار کرد: با همگرایی و وحدتی که در استان وجود دارد پروژه‌های عمرانی افتتاح شده و اتفاق خوبی که در کشور رقم خورد سفرهای ریاست جمهوری در راستای محرومیت‌زدایی و اتمام طرح‌های نیمه تمام بوده است.
 
وی افزود: در این مدت ۱۱۰ سفر توسط استاندار آذربایجان‌غربی برای بررسی عملیاتی شدن مصوبات و رفع مشکلات مناطق دورافتاده و محروم صورت گرفته و از ۴۸ شهر و ۴۶ بخش و ۳۱۰ روستا بازدید کردیم.
 
رهبردین بیان کرد: یک هزار و ۸۲۶ مصوبه ارائه شده که یک هزار و ۵۲۶ بنگاهی و ۳۰۰ مصوبه اقتصادی بود و در سال ۱۴۰۱ اعتبارات خوبی برای آذربایجان‌غربی اختصاص داده شد.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر ۴۱۲ روستای صعب‌العبور آذربایجان‌غربی از پوشش اینترنت بهره‌مند شدند و روستاهای استان دارای پتانسیل خوبی به لحاظ تولیدی دارند، ۳۸۵ کیلومتر راه روستایی احداث کردیم که مشارکت و همکاری بسیج سازندگی در همه امور خدمات رسانی قابل توجه است.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در دو سال گذشته بیش از پنج هزار پروژه نیمه تمام که بیشتر به‌خاطر گره‌های حقوقی و مالی راکد مانده بود افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
 
وی گفت: برای شکوفایی ظرفیت‌های استانی در راستای پیشرفت و آبادانی، طی یک برنامه و اقدام جهادی، پیشران توسعه اعم از مرز، تجارت بین‌الملل، گمرکات، بازگشایی مرزهای جدید، معادن و گردشگری بطور جدی در دستور کار قرار دارد.
 

دشمن در تلاش برای کم کردن سرمایه اجتماعی است

 
سردار محمدحسین رجبی، فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی نیز در این همایش اظهار کرد: عملکرد و تلاش‌های گروه‌های جهادی استان بسیار برجسته و قابل تقدیر است و همه دستگاه‌ها باید در جهت محرومیت‌زدایی کوشا باشند و با این اقدام عرصه برای دشمن تنگ شده و فضای شبهه افکنی دشمنان نیز از بین رود.
 
وی افزود: گروه‌های جهادی سهم بسزایی در حل مشکلات دارند و برای ارتقای امنیت و سرمایه اجتماعی تلاش می‌کنند و امروز امنیت و توسعه پایدار دو رویکرد مهم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و در سایه آن، امنیت پایدار قابل قبول و مطمئنی را در منطقه شاهد هستیم.
 
سردار رجبی بیان کرد: برای امنیت پایدار اقدامات اساسی انجام شده و زمینه برای توسعه پایدار فراهم شده که جهادگران عرصه سازندگی نیز در این توسعه پایدار نقش مهمی دارند و نیروهای مسلح در تثبیت امنیت پایدار و جهادگران در تداوم این امنیت پایدار سهم اساسی ایفا می‌کنند.
 
وی ادامه داد: دشمن در تلاش برای کم کردن سرمایه اجتماعی از بدنه نظام اسلامی است ولی به برکت الطاف الهی و خون شهدا و وجود مقام معظم رهبری نتوانسته به اهداف خود برسد و در این عرصه شکست خورده است.
 
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی تصریح کرد: دشمن و استکبار همواره در تلاش برای اختلاف‌افکنی و تفرقه برای دستیابی به اهداف خود است که با اقدامات اساسی در توسعه منطقه، این حربه او نیز شکست می‌خورد.
 
وی گفت: در حوزه انتخابات هم تأمین امنیت از اقدامات سپاه است که این امنیت به صورت ویژه در ایام انتخابات مدنظر است که با همکاری همه نیروی‌های نظامی و انتظامی استان تشدید می‌شود.
 
سردار رجبی بیان کرد: در حوزه ارتقای مشارکت برای انتخابات سپاه با پل ارتباطی خود با مردم از طریق بسیج اقدامات خاص و تدابیر مطلوبی دارد تا آحاد مردم توجیه شوند و با مشارکت حداکثری وظایف خود نسبت به این نظام را به نحو شایسته انجام دهند.
انتهای پیام
captcha