نصب ۵۰ دستگاه «vms» جهت کنترل ترافیک در ایام «چراغ برات»
کد خبر: 4201232
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶

نصب ۵۰ دستگاه «vms» جهت کنترل ترافیک در ایام «چراغ برات»

مدیر عامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری مشهد گفت: ۵۰ دستگاه پیام متغیر خبری یا VMS برای اطلاع‌رسانی مسیرهای دسترسی در نظر گرفته شده است و از شهروندان درخواست داریم تا سفر خود را در ساعات مختلف توزیع کنند.

چراغ براتبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، علی سمیعی، مدیر عامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری مشهد، امروز دوم اسفندماه، در نشست خبری تشریح برنامه‌های آن سازمان در ایام «چراغ برات» در محل شهرداری مشهد اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی ترافیک سنگین در ایام چراغ برات، از شهروندان درخواست داریم تا برای تردد به آرامستان‌ها از مسیر جایگزین آزادراه مشهد-باغچه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه سوم، چهارم و پنجم اسفندماه به ویژه پنجشنبه و جمعه ایامی است که شهروندان به آرامستان‌ها برای زیارت اهل قبور می‌روند، گفت: ترافیک بسیار زیادی را در این ایام پیش‌بینی می‌کنیم.

سمیعی با اشاره به مسیرهای دسترسی به بهشت رضوان، ادامه داد: محور آزادی، بلوار توس و مسیر اصلی یعنی جاده کلات مسیرهایی هستند که به این آرامستان منتهی می‌شوند و در ایام چراغ برات، تیم‌های زیادی توسط پلیس راهور در این مسیرها مستقر خواهند شد.

مدیر عامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری مشهد از استقرار تیم‌های ویژه برای رصد و پایش مسیرهای منتهی به آرامستان‌ها خبر داد.

وی افزود: ۵۰ دستگاه پیام متغیر خبری یا VMS نیز برای اطلاع‌رسانی مسیرهای دسترسی در نظر گرفته شده است، لذا از شهروندان درخواست داریم تا  سفر خود را در ساعات مختلف توزیع کنند و از تردد در ساعات پیک ترافیک خودداری کنند.

مدیر عامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری مشهد از نصب ۴۰ دوربین ثبت تخلفات در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: ۱۰ دوربین برای ثبت تخلف کنترل سرعت و ۳۰ دوربین برای کنترل عبور از چراغ قرمز در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: مشهد بالاترین صحت ثبت تخلف را در کشور دارد، لذا از رانندگان  درخواست داریم تا به قوانین رانندگی احترام بگذارند و با احتیاط رانندگی کنند.

سمیعی افزود: ۱۰ خودروی انضباط ترافیکی نیز از شهرداری در اختیار پلیس راهور  قرار گرفته علاوه بر این نیز اداره راهداری در محل دستفروشان جاده فریمان نیز دو کیلومتر گاردریل نصب کرده که برای تردد عرضی اقدام بسیار خوبی است.

مدیر عامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری مشهد گفت: از دیگر اقدامات این است که نقشه ترافیک آنلاین هر پنج دقیقه بروزرسانی خواهد شد و در تلاش برای کاهش این زمان هستیم.

پیش‌بینی ۲۰ دستگاه ون در ایام چراغ برات 

 در  پایان این مراسم اکبر فلاح، سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: خدمات این سازمان در ایام چراغ برات به دو بخش تقسیم می‌شود. در این راستا تعداد۲۰ دستگاه ون از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۸ به صورت رایگان به شهروندان خدمات‌رسانی خواهند کرد. همچنین تعداد ۱۵۰۰ تاکسی بی‌سیم برای این ایام جهت ارائه خدمات به شهروندان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
captcha