حفظ وحدت نیاز به اخلاق‌مداری دارد
کد خبر: 4201189
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
آیت‌الله دژکام:

حفظ وحدت نیاز به اخلاق‌مداری دارد

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اهمیت حفظ وحدت در انتخابات، لازمه این مسئله را اخلاق‌مداری دانست.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 2 اسفندماه در اجتماع کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه شیراز و زرقان با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در 29 بهمن‌ماه گفت: نخستین مسئله‌ای که رهبر معظم انقلاب مطرح کردند، وحدت بود که باید سرلوحه کار همه کسانی که فعالیت انتخاباتی می‌کنند، باشد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: این نکته بسیار مهمی است که باید مدنظر همه کسانی که در انتخابات شرکت کردند، باشد. نباید پایان انتخابات خدای‌ نکرده شروع رنجش از این و آن باشد. وحدت را از همه‌چیز مهم‌تر بدانیم.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه مسلماً برای حفظ این وحدت به اخلاق نیاز داریم، افزود: توصیه دیگر مقام معظم رهبری اخلاق و رعایت اخلاق بوده است. بزرگواران خانم‌ها و آقایان محترم مطمئن باشید که مراعات اخلاق چیزی از رای کسی نمی‌کاهد،  بلکه رأی‌اش را آبرومندانه و شرافتمندانه می‌کند، می‌شود رقابت کرد و درعین‌حال اخلاق را مراعات کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نکته پایانی که رهبر معظم فرمودند این بوده که وعده‌های غیرواقعی و عملی نشدنی نباید داد، افزود: کسانی که تجربه کار عملی و میدانی ندارند ممکن است بسیاری از آرمان‌ها را با اهداف قابل دسترسی اشتباه کنند اما ما بیشتر مطالعه کنیم مشورت بگیریم یک چیزی نگوییم که بعد از 4 سال مردم بگویند نکردید. 

امام جمعه شیراز با بیان اینکه برای کارهای شدنی قول عمل بدهید هرچند همان نیز نیاز به تایید جمعی نمایندگان دارد، بیان کرد: ممکن است یک نفر نظری داشته باشد که مابقی نمایندگان با آن مخالف باشند بنابراین بگوید من تلاش خودم را می کنم و بعد لیستی را بدهد و بگوید من این اقداماتی را که می توانستم انجام داده ام. 

آیت‌الله دژکام با تاکید بر اینکه هیچ لیستی منتسب به امام جمعه شهر وجود ندارد درحالی‌که به همه لیست‌ها احترام می‌گذارم، افزود: رهبر معظم انقلاب از ائمه جمعه خواسته‌اند که نقش پدری را ایفا کنند، به همین دلیل این موضع را بارها تکرار کرده‌ام.

وی با بیان اینکه این جلسه لبیک به خواسته‌های رهبر معظم باشد، گفت: یکی دیگر از نکاتی که رهبر معظم فرمودند این بود که در مورد نظام سیاه نمایی نشود. 

آیت‌الله دژکام با تصریح اینکه پیچ تاریخی که رهبر معظم فرمودند حرکت به سمت ارزش‌های الهی و دینی است که مردم ایران انجام داده است، تصریح کرد: هر چند در یک جاهایی نیز کاستی‌هایی بوده و به اهدافی نیز آنطور که باید نرسیده‌ایم. منصفانه حاضریم بنشینیم بگویم در کجا موفق بودیم و کجا ضعف وجود داشته اما بی‌انصافی نکنیم که بگوییم هیچ کاری نشده است. 

امام جمعه شیراز با بیان اینکه با این وجود از جهت معنوی و مادی کارهای بزرگی انجام شده است، گفت: آن کارهایی را که شده است به یاد بیاوریم و بگوییم مردم در این جهت موفقیت بوده‌اند چون این مردم‌سالاری دینی است آن جاهایی که ناتوان یا ناموفق بودیم آن را هم لیست کنیم. 

نماینده ولی فقیه در مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: ان‌شاءالله حضور قوی و مشارکت بسیار بسیار خوبی را خواهیم داشت و یک گام به سوی ایران قوی که خار چشم همه دشمنان ایران و اسلام باشد با این انتخابات برخواهیم داشت.

انتهای پیام
captcha