۷ هزار نفر از نمایش «هرکه از این در گذشت» استقبال کردند
کد خبر: 4201008
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۳
در شهرکرد

۷ هزار نفر از نمایش «هرکه از این در گذشت» استقبال کردند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌وبختیاری از استقبال بی‌نظیر مردم از نمایش «هرکه از این در گذشت» خبر داد و گفت: این نمایش در پنج شب ویژه عموم و سه سانس صبح ویژه دانشجویان و دانش‌آموزان برگزار شد که استقبال بی‌نظیری انجام شد و بیش از ۷۰۰۰ نفر از این نمایش دیدن کردند.

هر که از این در گذشت

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، پیام احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان امروز یکم اسفندماه در نشست خبری عوامل نمایش «هرکه از این در گذشت» در فرهنگسرای شهرکرد ارائه موضوعات مهم اجتماعی از جمله خانواده در قالب نمایش‌ و تئاتر را از اقدامات تأثیرگذار اجتماعی دانست و اظهار کرد: نمایش کم‌نظیر «هرکه از این درگذشت» با محوریت موضوعاتی همچون جمعیت، خانواده، ازدواج و فرزندآوری با بیش از ۱۰۰ نفر عوامل و بازیگر ظرف دو ماه زحمت شبانه‌روزی مجموعه مردمی هیئت فاطمة الزهراء(س) شهر بن به انجام رسید.

وی به‌وجود آمدن گروه‌های مردمی فعال در زمینه فرهنگ را اقدامی امید آفرین و مؤثر دانست و عنوان کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز سرمایه‌گذاری جدی در این زمینه انجام داده است.

احمدی همچنین از استقبال بی‌نظیر مردم از نمایش «هرکه از این در گذشت» خبر داد و تصریح کرد: این نمایش در پنج شب ویژه عموم و سه سانس صبح ویژه دانشجویان و دانش‌آموزان برگزار شد که استقبال بی‌نظیری انجام شد و بیش از ۷۰۰۰ نفر از این نمایش دیدن کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هنر تئاتر را هنری تأثیرگذار به خصوص در مسائل اجتماعی دانست و افزود: ظرفیت‌نمایش های تئاتر در استان بالا رفته و این موضوع علاقه‌مند شدن شهروندان و جامعه به این هنر را نوید می‌دهد.

احمدی مقوله فرزندآوری را از مهم‌ترین موضوعات جامعه دانست که در صورت سهل‌انگاری مشکلات جدی خواهد آورد و در این باره افزود: استفاده از ظرفیت هنر برای بیان مسئله و درگیر کردن جامعه یک حرکت بدیع است که همیشه به اشکال مختلف در اولویت بوده و خوشحالیم که توانستیم این مسئله را در قالب هنر به مردم ارائه کنیم.

وی همچنین اهمیت فرهنگ‌سازی با محوریت جمعیت، خانواده‌، ازدواج و فرزندآوری از سنین پایین را حائز اهمیت دانست و گفت: با توجه به این موضوع تدارک بر این مبنا بود که از ۲۸ تا ۳۰ بهمن ماه، صبح‌ها اجرا برای دانش‌آموزان و دانشجویان مد نظر قرار گیرد.

همکاری ۱۱۰ نفر در نمایش «هرکه از این در گذشت»

همچنین محمدحسن سلیمی بنی، کارگردان نمایش «هرکه از این در گذشت» با اشاره به اینکه اجرای این نمایش دو ساعته با پنج قسمت با تلاش ۱۱۰ نفر شامل ۵۰ نفر بازیگر و ۶۰ نفر عوامل پشت صحنه در موضوع خانواده، جمعیت و فرزندآوری انجام شد، گفت: این نمایش از ۲۶ لغایت ۳۰ بهمن‌ماه در هشت سانس شامل پنج سانس ویژه عموم و سه سانس ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان برگزار شد. 

وی این اجرا را حاصل سه ماه زحمت شبانه‌روزی عوامل و ۳۵ جلسه تمرین بازیگران دانست و گفت: این برنامه تاکنون میزبان حدود ۲۰۰۰ نفر از دانشجویان و دانش‌آموزان در سانس صبح و بیش از ۶۰۰۰ هزار نفر از عموم مردم در سانس های اصلی بوده است که بازخورد بسیار خوبی داشته است.

سلیمی گفت: بازیگران این نمایش افراد حرفه‌ای نبودند و بسیاری از آنها که از طریق استعدادیابی‌ شناسایی شده و آموزش‌های لازم را دیده بودند، با اشتیاق و علاقه و پشتکار تلاش کردند و با وجوداینکه برای اولین‌بار به صحنه آمدند، اجرای بی‌نظیر و مورد پسندی داشتند.

وی در پایان از ادارات و دستگاه‌های همکار در برگزاری این برنامه از جمله استانداری چهارمحال و بختیاری، اداره‌کل آموزش و پرورش، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان، سپاه پاسداران حضرت قمر بنی هاشم استان، شهرداری شهرکرد و شورای شهر و... قدردانی کرد.

انتهای پیام
captcha