مشارکت 120 قاری البرزی در طرح «مسجد، پایگاه قرآن»
کد خبر: 4200935
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰

مشارکت 120 قاری البرزی در طرح «مسجد، پایگاه قرآن»

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز با اشاره به آغاز طرح ملی «مسجد، پایگاه قرآن» در استان، گفت: تاکنون 120 قاری استان برای مشارکت در این طرح ثبت‌نام و اعلام آمادگی کرده‌اند.

کانون های فرهنگی هنری مساجد

حجت‌الاسلام کاظم شکری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با ذکر اینکه قریب به 700 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان فعالیت دارند، اظهار کرد: این کانون‌ها درواقع بزرگ‌ترین تشکیلات مردمی استان را در کنار دیگر مجموعه‌های قوی مردمی شکل می‌دهند که از یک پشتوانه حاکمیتی نیز برخوردار هستند؛ در ماه‌های اخیر نشست‌های شهرستانی فعالان کانون‌های مساجد و خدمت رضوی با ائمه جمعه را شروع کردیم و تلاش می‌شود با یاری گرفتن از ائمه جمعه از این ظرفیت مردمی کف میدان و عملیاتی بهتر استفاده شود.

وی افزود: خوشبختانه این نشست‌ها و گفت‌وگوها از سوی ائمه جمعه به‌عنوان فرماندهان قرارگاه فرهنگی شهرها و شهرستان‌ها مورد استقبال واقع شد و موافقت و همراهی خود را اعلام کردند که از جمله در زمینه پالایش مدیران کانون‌ها همکاری دارند. فرایند جوان‌سازی مدیریت کانون‌های مساجد آغاز شده و بهره‌گیری از تجارب و دانش پیشکسوتان این عرصه نیز در دستور کار قرار دارد. همچنین برای فعال‌سازی کانون‌های غیرفعال برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز در ادامه از برگزاری طرح ملی «مسجد، پایگاه قرآن» در پاسخ به مطالبه مقام معظم رهبری برای تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی را یادآور شد و افزود: در این طرح برپایی کرسی‌های تلاوت، برگزاری جلسات سنتی قرآن کریم، برپایی جلسات آموزش روخوانی، روانخوانی و حفظ قرآن کریم، برگزاری طرح تفسیر نور، برگزاری محافل انس با قرآن کریم و برگزاری طرح تلاوت نور، برپایی کلاس های آموزش تجوید، صوت و لحن و اذان در دستورکار قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه تداوم، نظم و انسجام در اجرای برنامه‌های قرآنی یکی از راهکارهای تحقق عملی طرح ملی «مسجد، پایگاه قرآن» است، افزود: در برپایی کرسی های تلاوت در طرح ملی «مسجد، پایگاه قرآن»، بیان نکات تفسیری آیات قرائت شده به جذابیت و رونق‌بخشی به این طرح کمک کرده و باعث گرایش بیشتر نوجوانان و جوانان به ویژه برنامه‌های قرآنی در مساجد خواهد شد.

شکری در پایان گفت: مدیران کانون‌های مساجد می‌توانند به آسانی در سامانه «بچه‌های مسجد» درخواست حضور قاری قرآن را ثبت کرده و برنامه‌های کرسی تلاوت را با حضور قاریانی که برای حضور در کرسی‌های تلاوت با ثبت‌نام در سامانه اعلام آمادگی کرده‌اند، انجام دهند؛ تاکنون 120 قاری استان برای مشارکت در طرح مسجد، پایگاه قرآنی ثبت‌نام و اعلام آمادگی کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha