فرهنگ مردم شیراز را با رونق گردشگری صادر کنیم
کد خبر: 4200772
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹
آیت‌الله دژکام:

فرهنگ مردم شیراز را با رونق گردشگری صادر کنیم

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری شیراز گفت: لازم است ویژگی‌های تاریخی و فرهنگی شهر شیراز مدنظر قرار گیرد و با جذب گردشگران بتوانیم نه‌تنها کالا بلکه فرهنگ مردم شیراز را نیز صادر کنیم.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 30 بهمن در نشست هم‌اندیشی با کارکنان میراث فرهنگی، رؤسا و اعضای صنوف و تشکل‌های گردشگری استان فارس خواستار توجه و برنامه‌ریزی برای ابعاد مختلف گردشگری در این استان و به ویژه شیراز شد.

وی با اشاره به هدف‌گذاری دولت برای جذب ۱۵ میلیون گردشگر گفت: با توجه به 4 فصل بودن استان فارس و همچنین دارا بودن جاذبه‌های تاریخی و گردشگری متعدد، می‌‌توانیم هدف‌گذاری یک و نیم میلیون گردشگری در فارس داشته باشیم چرا که این استان ظرفیت لازم را برای تحقق این مسئله داراست.

امام جمعه شیراز همچنین خواستار توسعه گردشگری سلامت و استفاده از این ظرفیت برای جذب گردشگران شد و گفت: لازم است ویژگی‌های تاریخی و فرهنگی شهر شیراز مدنظر قرار گیرد و با جذب گردشگران بتوانیم نه‌تنها کالا بلکه فرهنگ مردم شیراز را نیز صادر کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس نیز در این نشست گفت: فارس با برخورداری پیش از ۳۷ درصد از جاذبه‌های تاریخی، زیارتی، طبیعی، سلامت یکی از قطب‌های گردشگری کشور است.

محمد ثابت اقلیدی از آماده‌سازی و ساماندهی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی شاخص استان برای نوروز خبر داد و گفت: کمتر از یک ماه به تعطیلات نوروز باقی‌ مانده است از این‌رو تمامی تلاشمان را برای ارائه خدمات مناسب و ساماندهی و بهبود وضعیت اماکن تاریخی و گردشگری به کار بسته‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشارکت جدی فعالان حوزه گردشگری استان در انتخابات پیش‌رو اشاره کرد و گفت: بی‌تردید در این رویداد مهم و تأثیرگذار حضور پررنگ فعالان حوزه‌های تخصصی گردشگری صنایع‌دستی و میراث فرهنگی را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha