میزان مشارکت مردم در انتخابات در اصلاح وضع موجود اثرگذار است
کد خبر: 4200561
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴

میزان مشارکت مردم در انتخابات در اصلاح وضع موجود اثرگذار است

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه شرکت در انتخابات در تمامی نظامات اجتماعی، حق و تکلیف است، گفت: میزان مشارکت مردم می‌تواند در اصلاح وضع موجود، اثرگذار باشد.

محمدرضا هاجری، عضو شورای اسلامی شهر شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، محمدرضا هاجری، رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز بعدازظهر امروز، 29 بهمن در نطق پیش از دستور جلسه علنی این شورا گفت: یکی از اهداف آموزش و حقوق شهروندی در کنار ترویج و تبلیغ آداب معاشرت و سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی، کمک به سلامتی، شادابی و نشاط اجتماعی است.

وی افزود: استفاده بی رویه از نمک، شکر و فست فودها نه تنها سلامتی مردم را در تمامی مقاطع سنی هدف قرار داده، انواع و اقسام بیماری‌ها را توسعه داده است، سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی را به استحاله می‌کشاند.

هاجری ادامه داد: اساتید پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی لازم است از تمامی بستر و ظرفیت‌های ارتباطی بهره برده است، با آموزش و تذکرات پزشکی برای سلامتی مردم قیام کنند و با پیشگیری، سلامتی، نشاط و شادابی شهروندان را ارتقا و تعالی بخشند. شورا و شهردای به‌صورت تمام قد از طرح و برنامه‌های کاربردی علوم پزشکی در حوزه پیشگیری از بیماری، حمایت عملی خواهد کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز همچنین گفت: به قول مرحوم علامه ذوالفنون آیت‌الله حائری شیرازی، همانطور که برای مرگ همنوعان، آداب، برنامه و الگوی مناسب داریم، لازم است برای تولد و عروسی هم آداب، طرح، برنامه و الگوی خوب بدون آفت و هنجار داشته باشیم.

وی بیان کرد: برای پرکردن اوقات فراغت تمامی مقاطع سنی اگر بستر و ظرفیت‌سازی نکنیم، خسران می‌بینیم. هر روز 24 ساعت و 1440 دقیقه است. هر فردی سالانه بین 1000 تا 2000 ساعت اوقات فراغت دارد با میانگین حدود 5 ساعت در روز. چنانچه سلامتی جسم و جان شهروندان برایمان مهم است که هست، باید تمامی دستگاه‌ها و متولیان، دست به دست هم داده در تمام محلات و مناطق حتی کوچه‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها برای پر کردن اوقات فراغت، بسترسازی کنیم و امکانات لازم را آسان و ارزان مهیا سازیم.  این کار هزینه‌بر است، اما برای حفظ و صیانت از منابع و ظرفیت انسانی آینده‌ساز کشور و شهر سرمایه‌گذاری است.

هاجری با یادآوری بخشی از منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص اوقات فراغت گفت: برای اینکه دغدغه ولی امر مسلمین زمین نماند، لازم است با همکاری، هماهنگی، هم‌افزایی و همدلی متولیان امر مانند شورا و شهرداری، بسیج، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، متولیان فرهنگی، هنری و اجتماعی و هسته‌های مردم نهاد، بستر و ظرفیت‌ساز اوقات فراغت در نوروز، تابستان و طول سال باشند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شرکت در انتخابات در تمامی نظامات اجتماعی، حق و تکلیف است، افزود: چنانچه خواستار تغییر و تحول و دگرگونی هستیم، باید مطالبات، توقعات و خواسته‌ها از دل صندوق‌های رأی بیرون آیند. قهر با انتخابات و صندوق‌های رأی که دشمنان بیرونی و عوامل داخلی، با صد زبان و ترفند، آن را تبلیغ می‌کنند، منافع، امنیت و مصلحت ملی را هدف تیرهای زهرآگین قرار داده است.

وی ادامه داد: مردم بزرگوار، باغیرت و شریف، چنانچه از وضع موجود ناراحت هستند، با حضور گسترده در پای صندوق‌های رأی، حافظ منافع ملی بوده و دشمنان را کمافی‌السابق ناکام و نا امید می‌کنند. میزان مشارکت مردم می‌تواند در اصلاح وضع موجود، اثرگذار باشد. با همت و غیرتی که در مردم خوبمان سراغ داریم، شک نداریم که نخواهند گذاشت دشمن شاد شویم. همه با هم سربلند از این امتحان بیرون خواهیم آمد.

هاجری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به گفته سرپرست شهر های جدید کشور، 27 شهر جدید در سواحل جنوبی ایران ساخته می‌شود. ساخت شهر جدید خلیج فارس و مکران مرکزی در مناطق ساحلی استان هرمزگان آغاز شده، ضروری است بزرگان فارس، پیگیری کنند، اتصال فارس به دریا عملیاتی شود. حداقل یکی از شهر های ساحلی در منطقه پارسیان توسط فارس ساخته و اتصال از طریق شهر نوساز انجام گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع) شورای شهر شیراز با بیان اینکه در بعضی از کلانشهرها مانند تهران، شهردار شب راه‌اندازی شده است، هر منطقه شهرداری توسط شهردار شب، کارهای مربوطه را پیگیری می‌کنند، افزود: ضروری است کلانشهر شیراز، شهردار شب داشته باشد. علاوه بر سازمان‌های آتش نشانی و بحران، شهردار شب در شیراز از مرکزی تا مناطق یازده‌گانه لازم است، مسئولان شب از میان معاونین، به‌صورت نوبتی در هفته بهره‌مند شوند تا کارها، با سرعت بیشتر و نظارت کامل‌تر پیش برود.

انتهای پیام
captcha