«چگونگی دعوت از مرددین به شرکت در انتخابات» بررسی شد
کد خبر: 4200554
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۲
در نشست مجازی؛

«چگونگی دعوت از مرددین به شرکت در انتخابات» بررسی شد

یک مدرس سواد رسانه‌ای با اشاره به اینکه باید با شرکت در انتخابات اقتدار و امنیت را برای کشور تضمین کنیم، گفت: باید با تولید محتوای جذاب و انتقال پیام انتخابات به مردم زمینه یک مشارکت حداکثری در انتخابات را فراهم کنیم که در این راستا راه‌اندازی پویش‌های مختلف ازجمله پویش «دعوت» می‌تواند مؤثر باشد.

غلامرضا نوری، معاون فضای مجازی سازمان صدا و سیمابه گزارش ایکنا از لرستان، غلامرضا نوری، معاون فضای مجازی سازمان صدا و سیما عصر امروز، 29 بهمن‌ماه در سلسله نشست‌های مجازی گفتمان انقلاب اسلامی با موضوع «چگونگی دعوت از مرددین به شرکت در انتخابات» ویژه طلاب و فعالان سواد رسانه لرستان که به همت نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی استان لرستان برگزار شد، گفت: فضای مجازی از 30 سال گذشته تاکنون با عناوینی مثل اینترنت، وب‌سایت، شبکه‌های اجتماعی و ... شئون مختلفی از زندگی ما را تحت‌ تأثیر خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه سطح فضای مجازی هر سال و هر ماه حتی هر هفته به شدت در حال توسعه و رشد است، افزود: مسائل فضای مجازی در دو سطح راهبردی(حکمرانی) و عملیاتی(جنگ نرم، آرایش جنگی) قابل تقسیم‌بندی است که در سطح حکمرانی ابعاد متنوعی به خود گرفته و چالش‌های زیادی را به وجود آورده است.

این مدرس سواد رسانه با اشاره به نحوه مواجهه آمریکا و هیئت حاکمه با پلت‌فرم تیک‌تاک، اضافه کرد: این موضوع نشان‌دهنده نگرانی غربی‌‎ها از وجود پلت‌فرم‌های خارجی در کشورهایشان است و علی‌رغم اینکه تیک‌تاک حاضر شده یک شرکت آمریکایی ایجاد کند اما با این وجود آمریکا به دنبال تصاحب سهم بیشتری از مالکیت تیک‌تاک است.

نوری به سطح عملیاتی فضای مجازی که به حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی برمی‌گردد، اشاره کرد و گفت: امروز ما نقش فضای مجازی در مخابره لحظه به لحظه فجایعی که در غزه انجام می‎‌پذیرد را شاهد هستیم و با وجود این فضا پنهان‌کاری برای اسرائیل دیگر امکان‌پذیر نیست و در یک کلام می‌توان گفت فضای مجازی بیداری ملت‌ها را به دنبال داشته است.

معاون فضای مجازی سازمان صدا و سیما در ادامه به مصرف محتوای خبری در رسانه‌های مهم دنیا اشاره کرد و افزود: برخی از رسانه‌ها با وجود داشتن فالوورهای ده‌ها میلیونی مصرف محتوای بسیار پایینی دارند این در حالی است که برخی از ادمین‌ها با وجود اینکه فالوورهای آن‌ها چندصد هزار نفر است اما مصرف محتوای بسیار بالایی دارند و گاهی بازدید برخی از ویدئوهای آن‌ها به ده‌ها میلیون می‎‌رسد.

این مدرس سواد رسانه با تأکید بر لزوم استفاده از بستر فضای مجازی برای تشویق و ترغیب مردم به شرکت در انتخابات، اظهار کرد: در نظرسنجی‌هایی که در رابطه با شرکت در انتخابات انجام گرفته است برخی از افراد مردد هستند یعنی در مرحله تردید قرار دارند و  جای این سؤال است که برای خارج کردن این افراد از مرحله تردید چه باید کرد.

ضرورت جهاد تبیین و دعوت مردم به مشارکت حداکثری

وی به ضرورت جهاد تبیین و دعوت مردم به انتخابات اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه برخی افراد هستند که اخبار و اطلاعات مربوط به انتخابات را از اطرافیان خود می‌گیرند لذا گفت‌وگوهای مجازی و غیرمجازی می‌‎تواند در این زمینه مؤثر باشد که می‌‎طلبد کنشگران انقلابی براساس این راهبرد در محیط پیرامون خود با جهاد تبیین مرددین را به حضور در انتخابات ترغیب کنند.

وی در ادامه شناخت افراد مردد به شرکت در انتخابات را مهم دانست و ادامه داد: برخی از مرددین دلیلی که برای عدم مشارکت خود در انتخابات ذکر می‌‎کنند، بیشتر مربوط به مشکلات اقتصادی و معیشتی است که می‎‌طلبد اطلاعات لازم در زمینه نقش نمایندگان اصلح و مشارکت بالا در رفع این مشکلات را برای این قشر تبیین کرد.

نوری، پشتوانه مردمی را برای مجلس مهم دانست و با اشاره به اینکه باید با شرکت در انتخابات اقتدار و امنیت را برای کشور تضمین کنیم، افزود: باید با تولید محتوای جذاب و انتقال پیام انتخابات به مردم زمینه یک مشارکت حداکثری در انتخابات را فراهم کنیم و در این راستا راه‌اندازی پویش‌های مختلف ازجمله پویش «دعوت» می‌‎تواند مؤثر باشد.

وی به تلاش دشمن و رسانه‌های بیگانه برای مأیوس کردن مردم از شرکت در انتخابات اشاره کرد و گفت: ما باید تلاش کنیم در قالب پویش دعوت مردم را تشویق کنیم تا در اطراف خود دیگران را به مشارکت در انتخابات دعوت کنند که در این بخش استفاده از محتواهای جذاب می‌‎تواند نقش مهمی ایفا کند.

وی با اشاره به بالا بودن میزان مصرف محتواهایی از جنس سرگرمی، از فعالان سواد رسانه خواست در زمینه تولید محتواهای جذاب و سرگرم‌کننده با موضوع تشویق مردم به شرکت در انتخابات اقدام کنند و این محتواها را در اختیار سایر افراد نیز قرار دهند.

نوری گفت: البته بسیاری از محتواهای جذاب و سرگرم‌کننده در دل خودشان پیام‌هایی از جنس پیام‌های اطلاع‌رسانی دارند و ما شاهد هستیم دشمن نیز از این روش استفاده کرده و با تولید ویدئوهایی برای به انحراف کشیدن ذهن جامعه استفاده می‎کند و ما هم اگر می خواهیم با بخش عمومی‌‎تر و افکار عمومی جامعه ارتباط بگیریم باید پیام‌های خود را در فرمت‌ها و قالب طنز و سرگرمی منتقل کنیم.

انتهای پیام
captcha