آماده استفاده از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی برای پروژه‌های شهری شیراز هستیم
کد خبر: 4200539
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸

آماده استفاده از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی برای پروژه‌های شهری شیراز هستیم

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه مشتاق همکاری با جهاددانشگاهی فارس هستیم، گفت: با کمال میل از ظرفیت‌های این نهاد انقلابی در میدان عمل استفاده می‌کنیم.

دیدار رئیس جهاددانشگاهی فارس با رئیس شورای شهر شیرازبه گزارش ایکنا از فارس،‌ سیدابراهیم حسینی، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز امروز، 29 بهمن‌ماه در دیدار با امیرحسین استقلال، رئیس جهاددانشگاهی فارس و هیئت همراه، با استقبال  از مباحث مطرح شده از سوی رئیس جهاددانشگاهی فارس گفت: ما هم مشتاق هستیم تا با جهاددانشگاهی همکاری داشته باشیم و با کمال میل از ظرفیت‌های این نهاد انقلابی در میدان عمل استفاده می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه در شورای ششم شهر شیراز کسی مخالف اقدامات پژوهشی نیست، افزود: امروزه برخی از پژوهش‌ها بسیار آرمانی و کتابی است و عملیاتی نیست در صورتی که ما نیاز به پژوهش‌های کاربردی داریم که نیاز است جهاددانشگاهی فارس در این قسمت ورود کند.

حسینی تصریح کرد: یکی از اقدامات این شورا تدوین برنامه 20 ساله است که در شورای پنجم نوشته شده است، اما ملاحظاتی دارد. اگر بدانیم جهاددانشگاهی می‌تواند در این زمینه به ما کمک کند، قطعاً در این برنامه 20 ساله از ظرفیت جهاددانشگاهی استفاده خواهیم کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: ارتباط مجموعه شورا و شهرداری با جهاددانشگاهی برقرار بوده و هست و باید کمیت و کیفیت آن تقویت شود و هیچ مانعی سر این موضوع نیست و یک نفر هم مخالف این قضیه نداریم بنابراین به سراغ این برویم که شهرداری و شورا چه می‌خواهند و جهاددانشگاهی برای آن اقداماتی انجام دهد.

وی از تخصیص 80 میلیارد تومان اعتبار به کارهای پژوهشی در شورای شهر شیراز خبر داد و گفت: در دهه فجر اخیر بسته 50 هزار میلیاردی را در شیراز تعریف کردیم که یا آن را کلنگ‌زنی یا افتتاح کردیم که بالغ بر 20 هزار میلیارد آن مربوط به مباحث فرهنگی است.

حسینی با بیان اینکه اولویت و رویکرد ما فرهنگی است، افزود: بودجه شورای شهر شیراز از روز اول تا به امروز، پنج برابر شده است، اما این بودجه در حوزه فرهنگ بیش از 12 برابر شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: طی 10 سال تا سال 1400 میزان سرمایه‌گذاری در شیراز 200 میلیارد تومان بود اما در سال 1401 ما بیش از 15 هزار میلیارد تومان قرارداد سرمایه‌گذاری داشتیم و امسال نیز آمادگی آوردن 20 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذار داریم.

وی در خصوص پیوست فرهنگی پروژه‌های شهری نیز بیان کرد: پیش از این نگاه واحدی به پیوست فرهنگی در شهرداری شیراز وجود نداشت و اکنون در حال تدوین یک نسخه واحد پیوست فرهنگی هستیم و در این زمینه هم می‌توانیم از نظر پژوهشگران جهاددانشگاهی استفاده کنیم.

انتهای پیام
captcha