پروژه‌های شهری باید پیوست فرهنگی و اجتماعی داشته باشند
کد خبر: 4200538
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶

پروژه‌های شهری باید پیوست فرهنگی و اجتماعی داشته باشند

رئیس جهاددانشگاهی فارس با اشاره به اهمیت توجه به عواقب اجتماعی و فرهنگی هر پروژه‌ای گفت: هر پروژه شهری باید دارای پیوست فرهنگی و اجتماعی باشد.

امیرحسین استقلال، رئیس جهاددانشگاهی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، امیرحسین استقلال، رئیس جهاددانشگاهی فارس امروز، 29 بهمن در دیدار با رئیس شورای اسلامی شهر شیراز به بیان گزارشی از فعالیت‌های این نهاد در سطح استان پرداخت و گفت:‌ جهاددانشگاهی یک نهاد عمومی غیردولتی است که همواره با احصاء نیازهای روز جامعه، تلاش می‌کند تا پژوهش‌ها و فناوری‌های خود را در این قسمت و برای رفع نیازهای روز جامعه سوق دهد.

امیرحسین استقلال، خدمات بخش‌های مختلف جهاددانشگاهی فارس را برشمرد و افزود: مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) یکی از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی است که می‌‌تواند بازوی خوبی برای شورا و شهرداری در اجرای پروژه‌های خرد و کلان شهری باشد.

استقلال همچنین به فعالیت مرآت ذیل جهاددانشگاهی فارس نیز اشاره کرد و گفت: متأسفانه در اجرای فعالیت‌های شهرداری آن طور که باید و شاید به مباحث مطالعاتی ارزیابی تاثیرات اجتماعی و فرهنگی و همچنین عواقب اجتماعی هر پروژه توجه چندانی نمی‌شود در صورتی که هر پروژه شهری باید دارای پیوست فرهنگی و اجتماعی باشد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس همچنین فعالیت مرکز ارزیابی شایستگی مدیران را که به خصوص طی سال‌های اخیر برای مدیران شهری انجام شده است، یادآور شد و گفت:‌ این آمادگی را داریم تا در هر موضوعی که شهرداری نیاز داشته باشد، کارهای پژوهشی و علمی انجام دهیم.

وی برخی از اقدامات جهاد را در این زمینه برشمرد و گفت: علاوه بر این‌ها جهاددانشگاهی دارای ظرفیت‌های رسانه‌ای مناسبی نظیر خبرگزاری ایسنا و ایکنا و سیناست که هر کدام از آنان می‌توانند نقش مهمی را در اطلاع‌رسانی پروژه‌ها و خدمات انجام شده در سطح شهر شیراز داشته باشند و باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

انتهای پیام
captcha