فضای رسانه یکی از عرصه‌های سنجش «آزادگی» است
کد خبر: 4200494
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
نماینده ولی فقیه در سمنان:

فضای رسانه یکی از عرصه‌های سنجش «آزادگی» است

حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی با بیان اینکه فضای رسانه یکی از عرصه‌های سنجش «آزادگی» است گفت: تأثیرگذاری در دنیای امروز نیازمند ابتکار و خلاقیت است.

حجت الاسلام مطیعی نماینده ولی فقیه در سمنان

به گزارش ایکنا، به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در سمنان، 28 بهمن‌ماه در آیین اختتاميه و تجلیل از برگزیدگان هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر و نخستین جام رسانه‌ای «امید» استان سمنان بر اهمیت رسانه‌ در عصر کنونی تأکید کرد و گفت: امروز دامنه سیطره رسانه‌ای بیگانگان آن‌قدر وسیع است که استکبار جهانی و صهيونيست‌ها با استفاده از ابزار رسانه به سادگی افکار و اندیشه‌ها را تغییر می‌دهند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی سمنان ادامه داد: دشمن در عرصه رسانه سرمایه‌گذاری‌های سنگینی انجام داده که در این راستا دشمنان از جدیدترین شیوه‌ها برای اثرگذاری برای افکار عمومی بهره می‌گیرد، به‌گونه‌ای که انسان‌های آزاده که برای حریت و آزادگی ارزش قائل هستند و علاقه‌مند به فعالیت در این عرصه هستند فضا را محدود می‌بینند.

وی با اشاره به اینکه به‌روزرسانی دانش رسانه‌ای فعالان خبر و مطبوعات اجتناب‌ناپذیر است، اظهار کرد: تأثیرگذاری در فضای رسانه‌ای با توجه به امکانات دیگران امری دشوار و نیازمند ابتکار و خلاقیت است.

مطیعی با اشاره به تأکیدات ائمه اطهار(ع) بر اهمیت مناجات شعبانیه متذکر شد: امام سجاد(ع) فرمود: «اِلهي لَمْ يَكُنْ لِي حَوْلٌ فَانْتَقِلَ بِهِ عَنْ مَعْصِيَتِكَ اِلا فِي وَقْتٍ أَيْقَظْتَنِي لِمَحَبَّتِكَ وَكَما اَرَدْتَ أَنْ أَكُوْنَ كُنْتُ فَشَكَرْتُكَ بِاِدْخَالِي فِي كَرَمِكَ وَلِتَطْهِْيرِ قَلْبَي مِنْ أَوْسَاخِ الْغَفْلَةِ عَنْكَ» خدایا من هیچ توانی برای منتقل شدن از فضای گناه‌آلود ندارم مگر اینکه مرا نسبت به محبت خود بیدار و متوجه گردانی، که آنگاه بنده تو و آن‌گونه که دوست داری خواهم شد و شکرگزار بهره‌مندی‌ام از کرامتت خواهم بود که مرا بیدار ساخته‌ای تا قلبم را پاک نمایم.

امام جمعه سمنان یادآور شد: فضای رسانه‌ای فرصتی برای سنجش خدامحوری و خداباوری است که در این راستا با وجود همه شیوه‌های جدید رسانه‌ای باید بنای خود را محبت پروردگار و جلب رضایت او قرار دهیم. 

نماینده ولی فقیه در سمنان با تأکیدات بر اینکه بسیاری از افراد امروز در فضایی قرار گرفته‌اند که اساسا خداوند را نمی‌بینند در حالی که انسان برای عبودیت به زمین آمده است، افزود: اگر در بستر فعالیت رسانه‌ای خود، پروردگار را مدنظر قرار دهیم آنگاه سفیران خوبی برای انتشار پیام‌های متعالی خواهیم بود. 

مطیعی با اشاره به نفوذ معنوی رزمندگان جبهه‌های مقاومت در اقصی نقاط جهان برای حمایت از مردم مظلوم غزه افزود: قدرت رسانه اگر با معنویت و معارف الهی همراه شود، عالی‌ترین مفاهیم به دورترین نقاط عالم مخابره خواهد شد. 

رئیس شورای فرهنگ عمومی سمنان با اشاره به در پیش بودن انتخابات ۱۱ اسفند گفت: دشمن امیدوار است با هجمه‌های رسانه‌ای سال‌های اخیر مردم از حضور در انتخابات مأیوس شوند تا نقاط قوت ایران در منطقه را تضعیف کنند. امیدوارم مردم با وجود مشکلاتی که البته به حق و درست است، با حضور در انتخابات پیش رو دشمن را ناامید کنند. 

یادآور می‌شود، در این مراسم از برگزیدگان هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر و نخستین جام رسانه‌ای «امید» در استان سمنان تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha