جمعی از فعالان قرآنی کرمان با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
کد خبر: 4200455
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲

جمعی از فعالان قرآنی کرمان با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان به دیدار جمعی از فعالان قرآنی با رهبر معظم انقلاب در سوم اسفندماه امسال اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده ۳۰ نفر از استان کرمان در این دیدار حضور دارند.

حجت‌ الاسلام علی جلالی مدیر کل اوقاف کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام علی‌جلالی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان امروز، ۲۹ بهمن‌ماه در نشست خبری با بیان اینکه برگزاری مسابقات سراسری قرآن یکی از برنامه‌های اوقاف و امور خیریه است، گفت: امسال چهل‌وششمین دوره این از مسابقات در بخش آوایی شامل رشته‌های حفظ (۵، ۱۰، ۲۰ جزء و حفظ کل)، قرائت (تحقیق و ترتیل)، اذان هم‌خوانی و مدیحه سرایی و بخش معارفی شامل ترجمه و تفسیر سوره یاسین و الرحمن، معارف قرآن، معارف نهج‌البلاغه و معارف صحیفه سجادیه برگزار شد.

وی افزود: در کرمان در مرحله شهرستانی چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن ۱۷۳۸ نفر (۹۲۰ نفر در رشته‌های معرفی و باقی در رشته‌های آوایی) شرکت کردند که از این تعداد ۱۷۰ نفر (۴۵ نفر در رشته‌های معرفی و باقی در رشته‌های آوایی) به مرحله استانی راه‌ یافتند. 

جلالی با بیان اینکه از استان کرمان ۱۸ نفر در بخش آوایی، سه نفر در رشته قرائت و دو گروه تواشیح در مرحله سراسری چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن حضور داشتند، تصریح کرد: برگزیدگان مرحله سراسری قرآن می‌توانستند در چهلمین دوره مسابقات بین‌اللملی قرآن که در حال برگزاری است شرکت کنند اما متأسفانه امسال استان کرمان در این دوره از مسابقات نماینده ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به دیدار جمعی از فعالان قرآنی با رهبر معظم انقلاب در سوم اسفندماه امسال اشاره کرد و گفت: از جمله اتفاقات خاص برگزاری مسابقات قرآن امسال این است که جمعی از چهره‌های قرآنی و شرکت‌کنندگان مسابقات بین‌المللی با مقام معظم رهبری دیدار می‌کنند و با پیگیری‌های انجام شده ۳۰ نفر از استان کرمان (برگزیدگان مسابقات سراسری قرآن در دو سال اخیر، فعالان امر برگزاری مسابقات و چهره‌های شاخص قرآنی کرمان) در این دیدار حضور دارند.

جلالی به دیگر برنامه‌های قرآنی اوقاف و امورخیریه کرمان نیز اشاره کرد و برگزاری کرسی‌های تلاوت و محافل انس با قرآن در بقاع متبرکه، برگزاری محافل جمع‌خوانی قرآن در ماه مبارک رمضان، اجرای طرح تربیت حافظان قرآن با محوریت بقاع و... را از جمله این برنامه‌ها برشمرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در پاسخ به خبرنگار ایکنا در خصوص برنامه اوقاف برای ارتقای سطح علمی فعالان قرآنی کرمان، اظهار کرد: برای چهره‌های اثرگذار قرآنی دوره‌های مختلفی بنابر نیاز اوقاف برگزار می‌شود مانند دوره داوری که عمدتاً غیرحضوری بوده و امیدواریم سال آینده بتوانیم با دعوت از اساتید برتر کشوری در راستای ارتقای فعالیت‌های قرآنی استان اقدام کنیم.

انتهای پیام
captcha