موثر بودن نگاه نخبگانی در تصویب قوانین
کد خبر: 4200433
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵

موثر بودن نگاه نخبگانی در تصویب قوانین

رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی گفت: مجلس شورای اسلامی جایگاه بسیار با اهمیتی را در حکمرانی کشور و نقش قانون گذار و نظارت بر قانون را دارد که بسیاری از مسائل و تبصره‌های قانون بودجه کشور به مجلس برمی‌گردد و در تصویب قوانین نگاه نخبگانی می‌تواند موثر باشد نگاهی که تمام جوانب قانون را بررسی کرده و با کارآمدی بالایی در کشور اجرا شود.

محمد مهدی ایزدخواه، رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبیمحمد مهدی ایزدخواه، رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی در گفت‌و‌گو با ایکنا از خراسان جنوبی  با اشاره به اینکه جامعه نخبگانی تاثیربسیار زیادی در انتخابات دارند و انتخاب درست یک نماینده مجلس دارد بیان کرد: نخبگان می‌توانند پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران را در سال‌های پس از انقلاب و دستاوردهایی که در حوزه مختلف در کشور اتفاق افتاده است به تبیین و تشریح آن بپردازند.

وی با بیان اینکه احصا مسائل و مشکلات باید توسط جامعه نخبگان انجام شود، تصریح کرد: آن‌ها می‌توانند مشکلاتی که در کشور وجود دارد را با ارائه راهکار و مسئله به کاندیدها و مسئولین ارائه دهند که با استفاده از این راه‌حل‌ها ورود پیدا کنند و در حوزه حکمرانی به عنوان نمایندگان مردم در مجلس موثر باشند.

ایزدخواه اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی جایگاه بسیار با اهمیتی را در حکمرانی کشور و نقش قانون گذار و نظارت بر قانون را دارد که بسیاری از مسائل و تبصره‌های قانون بودجه کشور به مجلس برمی‌گردد و در تصویب قوانین نگاه نخبگانی می‌تواند موثر باشد نگاهی که تمام جوانب قانون را بررسی کرده و با کارآمدی بالایی در کشور اجرا شود و بععضی از قوانینی که با مانع روبه‌رو می‌شوند اتفاق نیافتد.

رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی گفت: مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر در بسیاری از تصمیم گیری‌ها موثر است و اگر دراجرای این تصمیمات با موانعی روبه‌رو می‌شود این موانع را مورد بررسی قرار داده و به عنوان ناظر چالش‌ها را برطرف کند.

وی خاطر نشان کرد: قطعا نخبگان به عنوان خواص و مرجع در جامعه شناخته می‌شوند و بسیاری از مردم نگاه خود را به مرجع داشته که چه گزینه‌هایی را انتخاب می‌کنند لذا نخبگان با بررسی تمام جوانب و انتخاب فرد تاثیرگذار که توسعه و پیشرفت منطقه و کشور را در نظر بگیرد که توانمندی حضور در مجلس را داشته باشد را معرفی کنند.

انتهای پیام
captcha