نیازمند تولیدات فرهنگی زیادی برای تحقق تمدن نوین اسلامی هستیم
کد خبر: 4200389
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۵

نیازمند تولیدات فرهنگی زیادی برای تحقق تمدن نوین اسلامی هستیم

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: ما مدعی تمدن نوین اسلامی برای جهان هستیم و برای تحقق این مهم کار به فعالیت زیاد در عرصه تولیدات فرهنگی نیازمند هستیم.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 28 بهمن در مراسم اختتامیه هشتمین کنگره بین‌المللی «شعر ایثار» که در شیراز برگزار شد، با اشاره به اهمیت توجه به جایگاه شعر در ترویج فرهنگ اسلامی گفت: طی سال‌های گذشته سند فرهنگ ایثار و شهادت تدوین شده و در راستای تحقق مفاد آن، اقدامات شاخصی هم انجام شده است اما مجموع این تلاش‌ها به میزانی نبوده که بگوییم جریان فرهنگی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه بناست با اجرای این سند در زمینه ایثار و شهادت فرهنگ‌سازی شود، افزود: ما مدعی تمدن نوین اسلامی برای جهان هستیم و برای تحقق این مهم کار به فعالیت زیاد در عرصه تولیدات فرهنگی نیازمند هستیم.

آیت‌الله دژکام اظهار کرد: اگر عنصر اصلی شعر را تخیل فرض کنیم، مابقی هنرها میهمان شعر هستند، بنابراین ابتدا باید این تخیل شکل بگیرد و سپس در قالب یک هنر خود را نشان دهد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه نیاز داریم که اساتید عرصه شعر مابقی هنرها را میهمان سفره خود کنند در حالی‌که این ارتباط تاکنون ملموس نبوده است، گفت: باید کنگره‌هایی در دستور برگزاری قرار گیرد که همه هنرمندان را گرد هم بیاورد و این‌گونه جریان‌سازی فرهنگی شکل خواهد گرفت.

وی خواستار برگزاری جشنواره‌ای شد که شعر محور اصلی آن باشد و دیگر هنرها مورد تحلیل قرار بگیرند و ابراز امیدواری کرد: در راستای پیشبرد سند ایثار و شهادت این مهم اجرایی شود.

انتهای پیام
captcha