شیراز به عنوان یکی از استوانه‌های تمدن‌ساز جهان اسلام معرفی شود
کد خبر: 4200380
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵
حسینی:

شیراز به عنوان یکی از استوانه‌های تمدن‌ساز جهان اسلام معرفی شود

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به برنامه‌ریزی‌های این شورا گفت: افق ترسیم ‌شده برای این کلان‌شهر این است که با توجه به سابقه تمدن‌آفرین آن، شیراز به‌عنوان یکی از استوانه‌های تمدن‌ساز در جهان اسلام تعریف و معرفی شود.

سیدابراهیم حسینی، رئيس شورای اسلامی شهر شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، سیدابراهیم حسینی، رئيس شورای اسلامی شهر شیراز امروز، 28 بهمن در دیدار با فرماندهی سپاه فجر فارس گفت: افق ترسیم ‌شده برای این کلان‌شهر این است که با توجه به سابقه تمدن‌آفرین آن، شیراز به‌عنوان یکی از استوانه‌های تمدن‌ساز در جهان اسلام تعریف و معرفی شود.

وی اضافه کرد: شورای اسلامی شهر شیراز علاوه بر مسائل کلی بر سه موضوع محرومیت‌زدایی، محله محوری با محوریت مساجد و مباحث فرهنگی تأکید ویژه‌ای دارد و نگاه ما در آینده توسعه این سه مسیر است؛ چراکه این شهر باید به تراز سومین حرم اهل‌بیت (ع) به فرمایش رهبر معظم انقلاب دست یابد و معتقدیم این شهر وقتی در این تراز است که از جمیع جهات در حوز‌ه‌های مختلف عمرانی، فرهنگی، ترافیک، گردشگری، نمادها، اخلاق، رفتار و رفاه و آسایش مردم به مرتبه‌ای برسد که در کشور زبانزد باشد.

حسینی با اشاره به اهمیت همکاری مشترک سپاه و مدیریت شهری شیراز  گفت: روند کار شورای ششم به‌گونه‌ای است که همه اعضای شهر ولایی و همراه و همسو هستند، درعین‌حال در مجموعه شورا و مدیریت شهری نوع فکر و نگاه به‌گونه‌ای است که یک همراهی و هم‌بستگی در این دوره از شورا و شهرداری بین این دو نهاد ایجاد کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز افزود: مسیری که شورای ششم در ابتدای شروع به‌کار خود تعریف و تدوین کرده است، رضایتمندی مردم و امیدآفرینی بود که این هدف مقدس با جهاد شبانه‌روزی در حال انجام است.

حسینی با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۳ شیراز با افزایش حدود پنج برابری نسبت به گذشته به بیش از ۲۹ هزار میلیارد تومان می‌رسد، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد طی ۱۰ سال گذشته حتی ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای این کلان‌شهر انجام نشد، اما ۱۵ هزار میلیارد تومان قرارداد سرمایه‌گذاری سال گذشته منعقد شد و امسال این میزان ۲۰ هزار میلیارد تومان است که محقق خواهد شد.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: اقدامات در سه مقطع کوتاه، میان و بلندمدت در حال انجام است و بنا براین است که پروژه‌ها در همه نقاط شهر توزیع شود و نگاه عادلانه‌ای در این حوزه وجود داشته باشد.

حسینی تأکيد کرد: این تعامل و مشارکت انجام‌شده است تا اقدامات اجرایی تنها در یک بخش نباشد و بر همه حوزه‌ها اعم از عمرانی، فرهنگی، ورزشی، گردشگری تمرکز شود.

انتهای پیام
captcha