یزد میزبان جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان شد
کد خبر: 4199963
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۸

یزد میزبان جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از برگزاری بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با حضور هنرمندان سراسر ایران و کشورهای مختلف به میزبانی این استان خبر داد.

احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، 25 بهمن در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از یکم الی ششم اسفندماه در شهرستان اردکان گفت: تعدد رویدادهای فرهنگی و هنری در سطح استان یزد دنبال می‌شود و همچنین به دنبال ایجاد بسترهای مناسب برای پویایی هنرمندان در قالب برگزاری این رویدادها هستیم.

وی، ایجاد شور و نشاط اجتماعی را از دیگر اهداف چنین رویدادهایی برشمرد و از برگزاری رویدادهای بزرگ استانی، ملی و بین‌المللی در سطح استان در یک سال گذشته خبر داد.

عابدی از برگزاری هفت رویداد ملی بزرگ در سطح استان خبر داد و گفت: امسال رویدادهای مختلفی از جمله جشنواره تئاتر ملی قدمگاه برای اولین بار، تئاتر چتر زندگی، تئاتر مونولوگ مهریز، جشنواره تئاتر با موضوع خانواده در اردکان و اکنون نیز جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

امیر مشهدی عباس، دبیر بیست‌ و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نیز در این نشست گفت: یک‌هزار و ۲۰۰ اثر به جشنواره رسید و  ۶۴۵ اثر برای بررسی انتخاب شد که از 30 استان آثار به دبیرخانه رسید. همچنین  ۹۸ اثر نیز در بخش بین الملل از ۴۴ کشور متقاضی بودند.

مشهدی عباس افزود: در نهایت هشت اثر در بخش نوجوان، ۹ اثر بخش کودک، ۹ اثر در بخش خیابانی، چهار اثر در بخش نقالی، پنج اثر در  بخش خیمه شب‌بازی، هفت اثر بخش خردسال و ۱۷ اثر در بخش نمایشنامه‌نویسی و  جمعاً ۶۶ اثر مورد رقابت قرار می‌گیرند و به جشنواره راه یافتند.

دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان بیان کرد: هشت اثر در بخش‌های مختلف نیز از استان یزد در این جشنواره حضور دارند که سه اثر از اردکان، سه اثر از یزد،  یک اثر از مهریز و یک نمایش نیز توسط نمایش‌های میدانی برای شهدای غزه اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha