ضرورت بازتعریف هویت در ایلام
کد خبر: 4199904
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۵

ضرورت بازتعریف هویت در ایلام

رئیس حوزه هنری استان ایلام با اشاره به جشنواره ملی تئاتر خیابانی «دقیقه ۵۵» بر ضرورت بازتعریف هويت در استان ایلام تأکید کرد.

سعید خیراللهی، حوزه هنری ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام، سعید خیراللهی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان در نشست خبری جشنواره ملی تئاتر خیابانی «دقیقه ۵۵» بر ضرورت بازتعریف هویت در استان ایلام تأکید کرد و گفت: از دریای خزر تا خلیج فارس ۱۵۱ اجرای تئاتر خیابانی راوی حادثه منحصر به فرد بمباران زمین فوتبال چوار هستند.

خیراللهی اظهار کرد: اشاره مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای کنگره فرماندهان و سه هزار شهید استان ایلام به زمین فوتبال چوار ما را نسبت به ابعاد ملی و بین‌المللی این حادثه آگاه کرد و اگر چه کارهای پراکنده‌ای در این خصوص شده بود اما حوزه هنری با جدیت وارد آن شده و علاوه بر جشنواره ملی گرافیک، امسال جشنواره ملی تئاتر خیابانی «دقیقه ۵۵» در ۱۰ استان را برگزار کرده است.

وی افزود: ۱۶ اثر در بخش رقابتی و یک اثر تئاتر خیابانی دانش‌آموزی در بخش جنبی، ۱۵۱ اجرا در گوشه گوشه ایران تا ۲۷ بهمن در حال اجراست تا صدای مظلومیت مقاومت مردم ایلام در دفاع مقدس و خصوصاً بمباران زمین فوتبال چوار در دنیا باشد.

رئیس حوزه هنری استان ایلام خاطر نشان کرد: ویدئوی اجراهای انجام شده در ۱۰ استان کشور داوری شده و از برگزیدگان در هفته هنر انقلاب اسلامی تجلیل خواهد شد.

خیراللهی افزود: باید با استفاده از ظرفیت بالای هنر و رسانه، تاریخ شفاهی خود و قسمتی از گذشته استان ایلام را که با آن فاصله چندانی نداریم و سند پایمردی این مردم را به کشور معرفی کنیم.

وی اظهار کرد: حوزه هنری در چهارچوب تحولی خود و با در نظر گرفتن سند زیست‌بوم فرهنگی و هنری استان با توجه ویژه به هنر و رسانه از تولید محتواهای فاخر حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha