دستیابی به عزت و اقتدار از مکتب عاشورا نشئت می‌گیرد
کد خبر: 4199754
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
نماینده ولی فقیه در سمنان:

دستیابی به عزت و اقتدار از مکتب عاشورا نشئت می‌گیرد

حجت‌الاسلام مطیعی با بیان اینکه دستیابی به عزت، افتخار و اقتدار از مکتب سرخ عاشورا نشئت می‌گیرد، گفت: در طول تاریخ امام حسین(ع) بالاترین درجه عمل به وظیفه را به خود اختصاص دادند، زیرا جان مبارک خویش و نیز خانواده خود را تقدیم امر الهی کردند.

دیدار حجت الاسلام مطیعی نماینده ولی فقیه در سمنان با منصور شوقانی فرمانده سپاه سمنان

به گزارش ایکنا، به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان سمنان، حجت‌الاسلام مطیعی، نماینده ولی فقیه در سمنان، 24 بهمن‌ماه مصادف با سالروز میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار در دیدار با منصور شوقانی، فرمانده سپاه قائم(عج) استان و جمعی از کارکنان این نهاد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: امام جعفر صادق(ع) می‌فرماید زائران امام حسین(ع) در روز قیامت در سایه عرش الهی قرار می‌گیرند و کسانی که بر آن حضرت گریه کرده باشند در آن روز شاد و مسرور خواهند بود.

امام جمعه سمنان ادامه داد: در مباحث فلسفی قاعده‌ای وجود دارد که فردی می‌تواند به فرد دیگری ملحق شود که از جنس و هم‌سنخ او باشد، لذا اگر می‌خواهیم سرباز امام عصر(عج) و نائب آن حضرت باشیم باید ویژگی‌های خود را با ایشان تطبیق دهیم.

نماینده ولی فقیه در سمنان با اشاره به اینکه پاسداران، افتخار بزرگ پاسداری از ارزش‌های اسلامی را دارند، متذکر شد: یکی از موضوعاتی که دوستداران و محبان امام حسین(ع) باید به آن توجه داشته باشند، دقت و حساست در رعایت بیت‌المال و حق‌الناس است. 

مطیعی ایستادگی بر شعار «هَیْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّةُ» را یکی از لازمه‌های پاسداری از انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: امروز مبنای ایستادگی تمام آزادگان عالم در برابر رژیم صهیونیستی و مستکبران جهان، همان شعار «هَیْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّةُ» است که این موضوع باید در وجوه و سطوح مختلف اجتماع تبیین شود.

به گفته وی دستیابی به عزت، افتخار و اقتدار از مکتب سرخ عاشورا نشئت می‌گیرد که بر این اساس در طول تاریخ امام حسین(ع) بالاترین درجه عمل به وظیفه را به خود اختصاص دادند، چراکه جان مبارک خویش و نیز خانواده خود را تقدیم امر الهی کردند.

امام جمعه سمنان با تأکید بر اینکه هر کس در هر جایی از کشور اگر وظیفه خود را به‌درستی انجام دهد خود را به مکتب امام حسین(ع) نزدیک کرده و سنخیت بیشتری با آن حضرت پیدا می‌کند، یادآور شد: هم‌نشینی با ائمه اطهار(ع) و امام حسین(ع) آرزوی مشتاقان و عاشقان حقیقی ایشان است.

مطیعی با بیان اینکه اصلاح رفتارهای ناپسند زمینه‌ساز قرابت با امام حسین(ع) است، گفت: امیدوارم خداوند متعال به همه ما توفیق نزدیک شدن رفتار و گفتارمان به حضرات معصومین(ع) را عنایت فرماید.

انتهای پیام
captcha