پایان‌نامه‌های دانشجویی در حوزه جوانی جمعیت حمایت شوند
کد خبر: 4199740
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
استاندار لرستان:

پایان‌نامه‌های دانشجویی در حوزه جوانی جمعیت حمایت شوند

فرهاد زیویار بر ضرورت استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها، نخبگان و مؤسسه‌های علمی استان لرستان در زمینه پژوهش‌های مرتبط با جمعیت و آسیب‌شناسی مشکلات تأکید کرد و گفت: طرح‌های پژوهشی و پایان‌نامه‌های دانشگاهیان در حوزه جوانی جمعیت از سوی دانشگاه‌ها حمایت شوند.

فرهاد زیویار، استاندار لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری لرستان، فرهاد زیویار، استاندار لرستان، ۲۴ بهمن‌ماه در جلسه قرارگاه جمعیت استان لرستان که در استانداری برگزار شد، با بیان اینکه فرزندآوری یکی از مهمترین عوامل و شاخصه‌های پایداری نظام خانواده است، گفت: مقوله جوان‌سازی جمعیت به یکی از ضرورت‌های کنونی جوامع مختلف تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه بهره‌مندی از نهاد خانواده سالم، سرزنده و با نشاط موجب پیشرفت کشور خواهد شد، افزود: اولویت امروز، فرهنگ‌سازی با روش‌های درست برای ترغیب خانواده‌ها به فرزندآوری است. 

زیویار با تأکید بر ایجاد گفتمان و جریان‌سازی در برنامه‌های حوزه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده بر ضرورت آسیب‌شناسی جدی در زمینه جمعیت در استان لرستان گفت: وضعیت نامناسبی در حوزه طرح جوانی جمعیت در لرستان وجود ندارد، اما باید ضمن آسیب‌شناسی، اصلاح و بازبینی طرح‌های جوانی جمعیت، این برنامه‌ها با قوت بیشتری در استان ادامه یابد.

استاندار لرستان بر لزوم اجرای جدی تکالیف دستگاه‌ها و تقویت نقش نظارتی قرارگاه‌ استانی جمعیت تأکید کرد و افزود: در زمینه اجرای قانون جوانی جمعیت اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در این حوزه ضرورت دارد و دستگاه‌های ذی‌ربط و بانک‌ها باید در این خصوص به اطلاع‌رسانی اقدامات انجام شده بپردازند.

رئیس قرارگاه جمعیت لرستان بر ضرورت استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها، نخبگان و مؤسسه‌های علمی استان در زمینه پژوهش‌های مرتبط با جمعیت و آسیب‌شناسی مشکلات تأکید و بیان کرد: طرح‌های پژوهشی و پایان‌نامه‌های دانشگاهیان در حوزه جوانی جمعیت از سوی دانشگاه‌ها حمایت شوند.

استاندار لرستان بر لزوم ترغیب جوانان به ازدواج با اقدامات فرهنگی و اقناعی تأکید کرد و یادآور شد: بخشی از نبود رغبت در میان جوانان برای ازدواج مربوط به ترویج سبک زندگی غربی است که باید این نگاه اصلاح شود.

وی گسترش سبک زندگی مدرن در بخشی از اقشار و جامعه ایرانی را عامل فرهنگی بسیار مؤثری در کاهش رشد جمعیت دانست و گفت: آموزش همگانی و تغییر سبک آموزش به‌وسیله شیوه‌های نوین آموزشی از نکاتی است که باید در این حوزه مورد توجه قرار بگیرد و شیوه‌های مبتکرانه، هنرمندانه و باورپذیر در سطح جامعه به‌صورت مکرر و پیوسته تبلیغ و ترویج شود و عموم مردم از مخاطراتی که به‌واسطه پیری جمعیت کشور را تهدید می‌کند، آگاه شوند.

انتهای پیام
captcha