۷ اثر غیرمنقول سیستان‌و‌بلوچستان در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد
کد خبر: 4199573
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵

۷ اثر غیرمنقول سیستان‌و‌بلوچستان در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان‌و‌بلوچستان از ثبت ۷ اثر ارزشمند غیرمنقول استان در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

محمدهادی طهرانی مقدم مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستانبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان،‌ به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان، محمدهادی طهرانی‌مقدم، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان‌وبلوچستان اظهار کرد: در جلسه شورای ملی ثبت غیرمنقول کشور که روز گذشته، ۲۳ بهمن‌ماه در وزارتخانه میراث فرهنگی تشکیل شد، تعداد هفت پرونده از آثار تاریخی غیرمنقول استان سیستان‌وبلوچستان به منظور ارزیابی و بررسی ارائه شد.
 
وی در ادامه افزود: در پایان جلسه و با نظر اعضای شورا ۷ اثر از استان ‌سیستان‌وبلوچستان واجد ارزش فرهنگی و تاریخی قرار گرفت که در فهرست آثار ملی کشور نیز به ثبت ملی رسید، این آثار شاخص شامل قلعه شیشه‌ریز و قلعه سرکوه واقع در شهرستان گلشن، قلعه پارک هوتان واقع در شهرستان کنارک، خانه‌های سازمانی گمرک چابهار، خانه بارانی واقع در روستای قلعه‌نو شهرستان زهک، قنات نابهری واقع در بخش ایرندگان شهرستان خاش و محوطه کشیک ۲ واقع در شهرستان نیکشهر است.
 
طهرانی‌مقدم گفت: با ثبت ملی این هفت اثر تعداد آثار غیرمنقول ثبت ملی شده استان سیستان‌وبلوچستان به تعداد هزار و ۶۹۳ اثر افزایش یافت.
انتهای پیام
captcha