راهپیمایی ۲۲ بهمن مقدمه‌ای برای برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند است
کد خبر: 4199092
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۸
استاندار لرستان:

راهپیمایی ۲۲ بهمن مقدمه‌ای برای برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند است

فرهاد زیویار با اشاره به اهمیت جشن پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: این جشن نماد ایستادگی، مقاومت و استکبارستیزی ملت بزرگ ایران است و مقدمه‌ای برای برگزاری انتخابات ۱۱ اسفندماه امسال خواهد بود.

فرهاد زیویار، استاندار لرستانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری لرستان، فرهاد زیویار، استاندار لرستان، عصر شنبه، ۲۱ بهمن‌ماه در همایش سران ایلات و طوایف لرستان ضمن تبریک به‌ مناسبت فرا رسیدن دهه فجر، به تبیین نقش ایلات و عشایر در پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: ایلات استان لرستان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در مسیر ولایت بوده و همواره پای نظام و انقلاب با قدرت ایستاده‌اند.

وی، شاخصه‌های ایلات و عشایر را مورد توجه قرار داد و افزود: روحیه دلاوری، غیرت، حق‌جویی و حق‌طلبی از جمله شاخص‌های مهم ایلات و عشایر به شمار می‌روند که بنا بر این شاخص‌ها هیچ‌گاه به خاک، وطن، دین و مذهب نه تنها پشت نکرده بلکه از مدافعان و پاسبانان مرزهای خاکی و اعتقادی هستند.

زیویار با تأکید بر اینکه شاخص‌های فوق از ایلات و عشایر جامعه‌ای استکبارستیز و مخالف استبداد و استعمار ساخته است، ایلات و عشایر را بخش جدانشدنی از تاریخ و فرهنگ این سرزمین دانست و اضافه کرد: هرگاه کشور توسط دشمن مورد تهدید قرار گرفته، ایلات و عشایر در خط مقدم حضور پیدا کرده‌اند و در مبارزه برای پیشبرد اهداف نهضت انقلاب اسلامی پیش‌قدم بوده‌اند.

وی اظهار كرد: همه اقشار این عشایر و ایلات لرستان با آغاز جنگ تحمیلی، دفاع مقدس و نیاز کشور و نظام به منظور دفاع، با لبیک به فرمان امام(ره) در جبهه‌های حق علیه باطل و همچنین در پشت جبهه‌ها نقش فعالی داشتند.

استاندار لرستان ولایت‌مداری را یکی دیگر از ویژگی‌های ایلات و عشایر دانست و گفت: با توجه به این ویژگی ارتباط تنگاتنگی با مراجع و علمای بلاد داشته‌اند. ایلات و عشایر لرستان در کنار ارتباط با علما از حامیان و مدافعان علما و مراجع بودند که از آن نمونه می‌توان به پشتیبانی از آیت‌الله کمالوند و شهید سیدفخرالدین رحیمی در مبارزه علیه رژیم منحوس پهلوی اشاره کرد.

زیویار، انقلاب اسلامی را نتیجه دو قرن مبارزه با استعمار و استبداد دانست که از سوی ملت ایران شکل گرفت و افزود: این ملت فراز و نشیب‌های زیادی به خود دیده‌اند؛ اما در کنار این حوادث و توطئه‌ها، آنچه که آینده نظام اسلامی را تضمین کرده، غیرت و حمیت دینی مردم ایران است.

وی ادامه داد: ۱۵۰ سال مقاومت و مبارزه ملت ایران با رهبری علما و مرجعیت دینی باعث شد حکومت موروثی و بدون لیاقت و شایستگی افراد در قاجار و پهلوی کنار گذاشته شود.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه مبارزات چندین ساله ملت باعث شد مردم به درجه‌ای از رشد برسند که سرنوشت خودشان را خود تعیین کنند، افزود: در دوره‌ای که نظام سلطه و غرب همه عالم را در بر گرفته بود مردم کشور بدون توجه به مناسبات آن دوره یک انقلاب بزرگ مستقل با شعار «استقلال، آزادی و در نهایت جمهوری اسلامی» را رقم زدند.

زیویار با بیان اینکه در جمهوریت نظام اسلامی، همه مردم از اقشار مختلف، ایلات و طوایف نقش دارند، افزود: در اسلامیت آن نیز با توجه به اینکه قریب به اتفاق مردم کشور شیعه هستند با تنوع و فرهنگ‌های متعدد مردم نقش‌آفرین هستند.

استاندار لرستان ایلات و عشایر را بخش مهمی از جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: عشایر و ایلات مردم هستند؛ یعنی جمهوریت نظام، جمهوریتی که در آن معتقدانه برای حفظ این مملکت قدم برداشتند. 

زیویار با اشاره به اهمیت جشن پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: این جشن نماد ایستادگی، مقاومت و استکبارستیزی ملت بزرگ ایران است و مقدمه‌ای برای برگزاری انتخابات ۱۱ اسفندماه امسال خواهد بود.

انتهای پیام
captcha