جشن حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در قزوین برگزار شد
کد خبر: 4199078
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۲

جشن حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در قزوین برگزار شد

جشن حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان قزوین با حضور وزیر راه و شهرسازی در قزوین برگزار شد که به صورت نمادین واگذاری زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر صورت گرفت.

افزایش جمعیت

به گزارش ایکنا از قزوین، مراسم جشن حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان قزوین با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی شامگاه ۲۱ بهمن در سالن جلسات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، در این مراسم به صورت نمادین واگذاری زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر با حضور تعدادی از این خانواده‌ها صورت گرفت.

مهرداد بذرپاش در این جلسه با اشاره به اینکه دولت به معنی واقعی کلمه به خانواده و ازدواج جوانان اعتقاد دارد، گفت: تا کنون ۳۵ هزار قطعه زمین به خانواده‌های سه فرزند و بیشتر در قالب سه پویش در حوزه جوانی جمعیت تحویل داده شده است و برنامه دولت این است که این رقم به نزدیک ۷۰ هزار قطعه زمین برسد.

وی ادامه داد: همه ظرفیت‌ها برای تأمین مسکن خانواده‌ها باید به‌کار گرفته لذا قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت باید به یک جریان تبدیل شود و در این راستا واگذاری مسکن فقط به خانواده‌ها و جوانی جمعیت خلاصه نمی‌شود، بلکه اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، نیروهای مسلح، اساتید و خوابگاه‌های دانشجویی نیز در کنار آن قرار خواهند گرفت.

وزیر راه و شهرسازی در پایان سخنان خود بیان کرد: دولت در حوزه مسکن فقط به‌دنبال ساخت‌وساز نیست بلکه پیگیر توسعه کارهای فرهنگی و روبنایی نیز است.

اهدای مسکن؛ خط شکن بحران جمعیت

در ادامه فاطمه محمدبیگی، رئیس فراکسیون جوانی جمعیت مجلس شورای اسلامی، ضمن تبریک چهل‌و‌پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: امروز استان قزوین پایتخت پروژه‌های عمرانی کشور است از این جهت که مشکل زمین‌های اراضی، واگذاری نهضت مسکن ملی، مشکل چندین تعاونی مسکن، آب رسانی به اراضی شمال قزوین حل شده و همچنین مقرر گردیده راه آهن قزوین ارتقا پیدا کند.

رئیس فراکسیون جوانی جمعیت بیان کرد: خط شکن بحران جمعیت اهدای مسکن به خانواده‌های چند فرزندی است خانواده‌ای که با عشق به انقلاب و آرمان‌های شهدا اقدام به فرزندآوری کرده‌اند. امروزه هزینه تأمین مسکن موضوع مهمی است، بنابراین تأمین مسکن می‌تواند فتحی بزرگ برای قله‌های تشکیل خانواده، ترویج تشکیل خانواده، فرزندآوری و حمایت از فرزند پروری باشد.

تصویب قانون جوانی جمعیت برای تشویق مردم است

در ادامه لطف‌الله سیاهکلی، نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در جمهوری اسلامی همه امور برای مردم است و در جمهوری اسلامی ایران به حدی اعتقاد به حضور مردم وجود دارد که از بالاترین شخصیت یعنی رهبر و پایین‌ترین یعنی دهیار انتخاب را به مردم واگذار کرده‌اند.

وی گفت: مجلس شورای اسلامی اهدای زمین در قالب قانون جوانی جمعیت را تصویب کرد تا تشویقی برای مردم باشد و دغدغه‌ای برای مسکن نداشته باشند.

سیاهکالی اظهار کرد: با دستور وزیر راه و شهرسازی در کنار شهرک عظیمیه در شمال قزوین بیش از ۲ هزار هکتار در جهت ساخت مسکن اضافه خواهد شد، این امر بدان معنا است که دلالان و مافیای مسکن ماست‌ خود را کیسه کنند چراکه با این اتفاق خوشایند در دولت انقلابی همه جوانان صاحب خانه خواهند شد.

انتهای پیام
captcha