سفر وزیر بهداشت به خراسان جنوبی
کد خبر: 4198856
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰

سفر وزیر بهداشت به خراسان جنوبی

امروز جمعه ۲۰ بهمن وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به خراسان جنوبی سفر کرد.

بهرام عین الهی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکیبه گزارش ایکنا از خراسان جنوبی بهرام عین الهی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی امروز جمعه ۲۰ بهمن در بدو ورود به مرکز استان، به همراه استاندار خراسان جنوبی و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، رئیس مجمع نمایندگان استان و دیگر مسئولان مربوط از بخش‌های مختلف بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند بازدید کرد و در هر بخش توضیح‌های لازم درباره خدمات ارائه شده در هر یک از این بخش‌ها، توسط مسئولان آن ارائه شد.

در ادامه وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی که رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و معاونان وی او را همراهی می‌کرد، در اورژانس بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند حضور پیدا کرد و با تقدیم شاخه‌های گل از زحمات پرستاران این مجموعه تشکر و قدر دانی کرد.

عین الهی در ادامه از بخش اطفال بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند بازدید کرد و با حضور در هریک از اتاق‌های این بخش علاوه بر گفتگو با همراهان بیماران به صحبت‌های آنها گوش کرد و سوال‌هایی درباره روند درمان فرزندانشان از همراهان بیماران این بخش پرسید و هدایایی تقدیم کودکان این بخش کرد و دستوراتی برای رفع مشکلات موجود در این بخش داد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه با حضور در گلزار شهید گمنام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی ادای احترام کرد.

وی در حاشیه بازدید از بیمارستان ولی‌ عصر (عج) بیرجند، اظهار کرد: امروز افتخار داریم در این استان ۲ دستگاه ام‌آرآی در شهرستان‌های فردوس و طبس افتتاح می‌شود هدف اصلی این است که مردم برای کارهای تشخیصی و درمانی در منطقه خودشان حضور داشته باشند و مجبور نباشند به شهرها و استان‌های دیگر مراجعه کنند این از کارهایی خوبی است که در وزارت بهداشت انجام شده است.

عین الهی ادامه داد: در استان خراسان جنوبی با همت و همکاری بسیار خوبی که استاندار، نماینده مردم در مجلس و رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند داشتند، شاهد افتتاح پروژه‌های زیادی هستیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه امروز ۲۸ پروژه سلامت استان با اعتبار حدود ۵۱۸۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: حدود ۱۰ هزار و ۴۶۰ مترمربع به فضای بهداشتی درمانی خراسان جنوبی افزوده می‌شود که از این تعداد ۱۰ پروژه بهداشتی است.

عین الهی اظهار کرد: از نظر تفکیک پروژه‌ها در شهرها نیز ۹ پروژه در نهبندان، چهار مورد در سربیشه، سه پروژه در درمیان، سه پروژه در قاین، طبس سه مورد، سرایان دو پروژه، بیرجند یک پروژه و بشرویه یک پروژه افتتاح می‌شود. در قاین دانشکده علوم پزشکی با پیگیری نماینده مردم راه‌اندازی شد که یک کار بسیار مهم است و در فردوس هم ایجاد دانشکده علوم پزشکی را داشتیم.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: ایجاد مراکز دانشگاهی و دانشکده‌ای می‌تواند باعث رشد علمی در آن محل شود و فرزندان منطقه می‌توانند در محل زندگی خود ادامه تحصیل دهند و قبل از پروژه‌های دهه فجر، ۴۳ پروژه بهداشتی در ۱۳ هزار مترمربع و ۳۴ پروژه درمانی با ۱۷ هزار مترمربع با اعتبار ۶۰۰۰ میلیارد ریال را در این دولت افتتاح کرده‌ایم. ۴۵۰۰ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی، سه دستگاه ام‌آرآی و سه دستگاه سی‌تی‌اسکن، چهار دستگاه رادیولوژی دیجیتال نیز در این مدت برای استان تامین و افتتاح شده است.

وی ادامه داد: امروز توفیق شد تا با سفر به خراسان جنوبی و بازدید از بیمارستان‌های امام رضا (ع) و ولی‌ عصر (عج) فعالیت‌های مختلف بهداشتی، درمانی و آموزشی را از نزدیک ببینیم در بازدید امروز، از نظر فضای درمانی و آموزشی مشخص شد که لازم است امکانات دیگری در اختیار قرار گیرد و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برای ما دانشگاه مهمی است، چون علاوه بر اینکه دانشجویانی در رشته‌های مختلف تربیت می‌کند دانشجویان تخصصی نیز تربیت می‌کند، بنابراین باید تقویت شود.

عین الهی در مراسم بهره‌برداری ویدئوکنفرانسی از ۲۸ پروژه حوزه درمان استان اظهار کرد: از این تعداد پروژه ۹ مورد در نهبندان، ۴ مورد سربیشه، ۳ مورد  قائن، ۳ مورد طبس، ۲ مورد سرایان و در شهرستان‌های بیرجند، بشرویه، خوسف و فردوس هر کدام یک پروژه به بهره‌برداری رسید.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: این تعداد پروژه شامل ۲ بیمارستان در شهرستان‌های خوسف و بشرویه، ۲ بخش MRI در شهرستان‌های فردوس و طبس، ۱۱ واحد پانسیون پزشکان، ۶ واحد اورژانس پیش‌بیمارستانی و ۷ واحد بهداشتی در استان به مجموع زیربنای ۱۰ ۱۶۴۰ مترمربع، هزینه‌های ساختمانی ۳۱۰ میلیارد تومان و هزینه‌های تجهیزاتی ۲۰۷ میلیارد تومان، است.

وی با اشاره به برگزاری پویش ملی سلامت در کشور تصریح کرد: طرح سلامت خانواده نیز در ۱۹۵ استان کشور درحال اجرا بوده و در این رابطه ضمن تشخیص بیماری افراد و احتیاج به بستری شدن فرد بیمار، دولت ۹۵ درصد این هزینه‌ها را پرداخت می‌کند.

عین الهی با بیان اینکه در راستای کمک به جوانی جمعیت مراکز ناباروری خراسان جنوبی پیشرفت خوبی داشته است گفت: در دولت سیزدهم شاهد اخذ تأییدیه دو دانشکده علوم پزشکی بودیم که نشان می‌دهد برای هیچ نقطه‌ای از کشور محدودیتی وجود ندارد و خراسان جنوبی می‌تواند مستقلا کارهای ویژه‌ای انجام دهد و ما نیز حامی ارتقاء طرح‌های حوزه بهداشت هستیم.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: اکنون ۹۹ درصد داروهای مورد نیاز کشور تولید داخل است و در زمینه دانش بنیان ها، تربیت نیروی انسانی، تامین اماکن و تجهیزات پزشکی پیشرفته از ابتدای انقلاب تاکنون رشد خوبی داشته‌ایم و در دوران کرونا نیز ثابت شد علیرغم اینکه این ویروس در همه جا یکسان بود اما با حمایت مردم و دانشمندان و با تولید ۶ نوع واکسن با وجود همه تحریم‌ها با موفقیت از شرایط عبور کردیم

وی بیان کرد: امروز نیاز داریم که مردم مشارکت بیشتری در حوزه سلامت داشته باشند و سبک زندگی حائز اهمیت است لذا پویش ملی سلامت که اخیرا اجرا شد، نشان داد هرچه مردم در تغذیه و ورزش به فکر خود باشند از بسیاری بیماری ها می‌توان پیشگیری کرد

عین الهی به اجرای برنامه ملی سلامت خانواده اشاره کرد و گفت: سلامت جامعه باید از خانواده شروع شود لذا مراقبان بهداشت باید در خانواده‌ها حضور پیدا کنند تا مسایل حوزه سلامت به صورت اساسی دنبال شود و این طرح در ۱۹۵ شهرستان اجرا شده و باید گسترس یابد تا تمامی شهرستان‌ها به تدریج درگیر شوند و اگر در این طرح بیماری پیدا شود در نظام ارجاع به پزشک متخصص و اگر نیاز به بستری باشد تا ۹۵ درصد هزینه ها پرداخت می‌شود

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه امیدواریم در خراسان جنوبی نیز به عنوان استان الگو این طرح پیاده سازی شود لذا ارتقای سلامت در همه حوزه‌ها تحول ایجاد می‌کند افزود: امروز نیروهای بسیار خوبی در حوزه سلامت داریم و خراسان جنوبی هم نیروهای بسیار فداکاری دارد و کار تیمی بزرگی در حال انجام است

وی گفت: یکی از افتخارات دولت مردمی این است که سعی شده عدالت در سراسر کشور برقرار شود که این موضوع در خراسان جنوبی هم دنبال می‌شود لذا انواع و اقسام دستگاه‌های تشخیصی در استان مستقر شده است.

عین الهی با تاکید بر اینکه مدیران باید جهادی و میدانی کار کنند افزود:  همه مشکلات از مرکز حل نمی شود، وقتی امروز از بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند بازدید کردم و دیدم که انبار دارو فرسوده و در حال تخریب است این دیگر قابل حل از مرکز نیست از همین رو رئیس بیمارستان امام رضا را عزل کردم و رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند باید مدیر انقلابی را منصوب کند و در همه کارها نظارت کامل باشد.

 

انتهای پیام
captcha