اعلام رتبه‌بندی مسابقات قرآن نیروهای مسلح
کد خبر: 4198667
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸

اعلام رتبه‌بندی مسابقات قرآن نیروهای مسلح

معاون فرهنگی و تبلیغی ولی فقیه در سپاه پاسداران از اعلام برگزیدگان مسابقات قرآن کریم نیروهای مسلح خبر داد.

اختتامیه سی‌و‌چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایرانبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حسین محبی، معاون فرهنگی و  تبلیغی ولی فقیه در سپاه پاسداران در اختتامیه سی‌و‌چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ویژه برادران پایور و وظیفه که امروز ۱۸ بهمن به میزبانی نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در محل مجتمع فرهنگی آموزشی امامت برگزار شد، اظهار کرد: در این مراسم برگزیدگان مسابقات قرآن داخلی نیروهای مسلح هستند و هر سال نیروهای مسلح مسابقاتی را در سطوح مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی در سازمان خودشان برگزار می‌کنند و هر دو سال یکبار برگزیدگان آن مسابقات در مسابقات نیروهای مسلح شرکت می‌کنند.

وی بیان کرد: شرکت‌کنندگان این مسابقات در 10 رشته با هم به رقابت می‌پردازند که عبارتند از رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل قرآن، حفظ 20 جزء، حفظ 15 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 5 جزء، مفاهیم و نکات تفضیلی قرآن سطح یک و سطح دو و مسابقه اذان.

محبی ادامه داد: حدود 232 نفر از برگزیدگان سازمان‌ها در این مسابقه حضور یافتند و با هم به رقابت پرداختند. اساتید ممتاز قرآنی و داوران بین‌المللی که این مسابقات را داوری کردند، اذعان کردند سطح مسابقات در این دوره نسبت به دوره‌های گذشته بسیار بالاتر و رقابت بسیار نزدیک به هم بود که توفیقات خوبی را به همراه داشت.

معاون فرهنگی و تبلیغی ولی فقیه در سپاه پاسداران به رتبه‌بندی تیمی در بخش برادران پایور پرداخت و اظهار کرد: در این قسمت رتبه اول متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با کسب هزار امتیاز، رتبه دوم متعلق به فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با 780 امتیاز، رتبه سوم متعلق به ارتش جمهوری اسلامی ایران با 400 امتیاز و رتبه چهارم متعلق به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با 260 امتیاز است.

وی ادامه داد: رتبه‌بندی تیمی در بخش برادران نیز بدین ترتیب است: رتبه اول با 1120 امتیاز متعلق به فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، رتبه دوم با 570 امتیاز متعلق به ارتش جمهوری اسلامی ایران، رتبه سوم با 540 امتیاز متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رتبه چهارم با 80 امتیاز متعلق به وزارت دفاع و پشتیانی نیروهای مسلح.

یادآور می‌شود، در این مراسم از مدیران قرآنی نیروهای مسلح و برگزیدگان مسابقات قرآن تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha