نیروی هوایی خود را در عرصه انتخاب سیاسی نشان دهد
کد خبر: 4198437
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۲
آیت‌الله دژکام:

نیروی هوایی خود را در عرصه انتخاب سیاسی نشان دهد

نماینده ولی فقیه در استان فارس نیروهای هوایی ارتش خواست تا در انتخابات پیش‌رو همت کنند و سپس افزود: نیروی هوایی باید خود را در عرصه انتخاب سیاسی نیز نشان دهد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس،‌به‌مناسبت روز تجدید بیعت همافران نیروی هوایی با امام راحل (ره)، مراسم تجدید بیعت فرماندهان و کارکنان پایگاه هوایی شهید دوران شیراز با آرمان‌های امام، شهدا و انقلاب اسلامی ایران امروز، 17 بهمن‌ماه با حضور آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس در شیراز برگزار شد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس در این مراسم به انتخابات اسفندماه اشاره کرد و از نیروهای هوایی ارتش خواست تا در انتخابات پیش‌رو همت کنند و سپس افزود: نیروی هوایی باید خود را در عرصه انتخاب سیاسی نیز نشان دهد.

وی بیان کرد: همافران ارتش در سال ۵۷ با انتخاب خوب، درک بالای خود را نشان دادند و شما نیز تلاش کنید تا مردم انتخاب خوب و اصلح کنند و مشارکت چشمگیر داشته باشند تا عزت و عظمت کشور هر روز بیشتر شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس از نیروهای هوایی ارتش خواست تا در زمینه مشارکت در انتخابات تبلیغ کنند زیرا این گروه، جزو گرو‌ه‌های مرجع فکری و رفتاری جامعه است.

آیت‌الله دژکام همچنین گفت: مسلما به این سادگی نمی‌توان روزهای دهه فجر سال ۵۷ را برای کسانی که ندیده‌اند توصیف کرد. در روز ۱۹ بهمن سال ۵۷ وقتی همافران نیروی هوایی ارتش مقابل امام صف کشیدند و به مقام نیابت امام زمان(عج) احترام کردند، که موجب خوشحالی و افتخار ملت ایران شد.

وی افزود: در آن زمان همین که عکس این بیعت با امام را در صفحه روزنامه دیدیم و گزارش آن را شنیدیم تمام ملت ایران خوشحال شدند و همافران با این کار در آن روز، ایران را پرواز دادند.

امام جمعه شیراز افزود: یکی از صحنه‌هایی که خدا دوست دارد و همافران نیز نشان دادند که خدا را دوست دارند، همان صحنه بود که همافران جلوی امام صف بستند و بیعت کردند. امام خمینی(ره) آن روز چیزی نداشت و فقط مدرسه علوی را به عنوان پایگاه داشت و ظاهر قضیه این بود ولی امام خدا را داشت و همافران به خاطر خدا آمدند. این عهدی است که ما با بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بستیم.

وی ضمن تکریم یاد شهدای نیروی هوایی اظهار کرد: اگر شهید دوران اوج گرفت، به خاطر این بود که برای خدا راه افتاد و گفت اجازه نمی‌دهم عزت این کشور پایمال قدم رؤسای غیر متعهد در بغداد شود و این کار از عشق به خدا بود.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: طی این 45 سال عمر انقلاب اسلامی در هر جا که مشکل داشتیم با این شاه کلید مشکل را برطرف کردیم. با عشق و محبت به خدا و پیامبر خدا و اهل بیت پیامبر خدا جلو رفتیم و این محبت همه قفل‌ها را باز کرده است. خدا وعده چنین قومی را در قرآن داده بود و پیامبر نیز فرمود این‌ها قوم سلمان فارسی هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: خدای متعال در سوره مائده قرآن کریم خطاب به کسانی که در شبه جزیره عربستان در کنار پیامبر(ص) بودند اما برخی نارو می زدند و همراهی درستی نمی‌کردند، فرمود: اگر شما از دین برگردید، من قوم دیگری را می‌فرستم، قومی که خدا فرموده آن‌ها را دوست دارم.

وی با بیان اینکه فرمانبری دو نوع است یکی اجبار و دیگری به اختیار از روی علاقه، گفت: اگر فرمانبری از روی محبت باشد، موضوع تغییر پیدا می‌کند. امروز نیروی هوای ما معنویت خوبی دارد چنانچه مشاهده می‌کنیم در مسابقات قرآن خوب می‌درخشند و خداوند به این نیرو معنویت، قرآن و اهل بیت(ع) داده است.

آیت‌الله دژکام سپس به جمله‌ای از مرحوم علامه طباطبایی در تفسیر المیزان مبنی بر «دین، روش زندگی است.» اشاره کرد و گفت: ما دو روش زندگی بیشتر نداریم یک روش دینی و دوم غیر دینی، بقیه روش‌های غیر دینی ممکن است چندین گونه باشند اما روش زندگی دینی یکی است و ویژگی‌هایی دارد. برخی می‌گویند دین یعنی معتقد باشید عالم طبیعت آفریدگار دارد یا اینکه ما با آن آفریدگار ارتباط معنوی داریم این‌ها یک گوشه از دین است و وقتی می‌گوییم روش زندگی همه این موارد را شامل می‌شود.

امام جمعه شیراز افزود: ما انسان‌ها یک زندگی فردی و یک زندگی اجتماعی داریم. اروپایی‌ها اعتقاد داشتند اگر می‌خواهید در زندگی فردی دین‌دار باشید ولی در زندگی اجتماعی اجازه ندارید دین‌دار باشید و این منطق تمدن اروپایی و آمریکایی است. سکولاریسم به معنی جدایی دین از عرصه زندگی اجتماعی و سیاسی است. اما ما وقتی می‌گوییم دین‌دار هستیم، یعنی زندگی اجتماعی و سیاسی ما هم می‌خواهد دینی و الهی باشد و جدا از هم نیست.

وی افزود: آن ارتدادی که در قرآن می‌فرماید اگر از دین برگشتید در رابطه با نماز خواندن نبوده است که همه آن‌هایی که از دین برگشته بودند هم نماز می‌خواندند و در بعد فردی حرفی نداشتند بلکه در بعد سیاسی و اجتماعی مشکل داشتند و گفتند کسی که خدا به او حکومت داده است را نمی‌پذیریم.

آیت‌‌الله دژکام ادامه داد: در تمدن‌های مختلف بشری به این پرسش قدیمی که حکومت حق کیست، برمی‌خوریم. که دین‌دارها و غیردینی‌ها هر کدام به شکلی پاسخ می‌دهند. اگر بشر زندگی اجتماعی می‌خواهد باید بدانیم اجتماع، رئیس می‌خواهد و حق کیست که رییس باشد؟ آن‌هایی که در تمدن رقیب ما هستند اعتقاد دارند اجتماع کاری به خدا ندارد و در زندگی اجتماعی خدا کاره ای نیست.

وی گفت: اگر ما با جنگنده‌های خود مانور می‌دهیم که آماده هستیم و اگر فرمانده ارتش امروز می‌گوید ارتش در همه ابعاد آماده است، یعنی اگر کسی با خدا در بیفتد، با ما طرف است وگرنه ما ادعایی نداریم و اگر دستور خدا را بپذیرند، ما مشکل و دعوایی نداریم.

آیت‌الله دژکام خطاب به نیروهای هوایی ارتش ادامه داد: امروز ما به مرحله‌ای در تاریخ جهان رسیده‌ایم که لشکر دینی و الهی در مقابل کسانی که دین را نمی‌پذیرند داریم، امروز شما ارتشی هستید که در این فاز قرار دارید. خودتان این مسیر را انتخاب کردید و این انتخاب‌گری شما بود و انتخاب‌گری تعطیل نمی‌شود.

وی افزود: همین امروز با همه اوضاع و مشکلاتی که وجود دارد، دو صف داریم. خدا می‌خواهد به کسی که خودش انتخاب کرده نمره دهد که در صف یاران خدا باشد و زور نیست. «لا اِکْراهَ فِی الدّین» یعنی خودت انتخاب می‌کنی و تا دلت همراهی نکند هر چه به ظاهر در صف خدا باشید باز هم به نفع صف مقابل کار می‌کنید. برعکس این قضیه نیز صادق است و ممکن است به ظاهر در صف مقابل باشید اما دل در گرو محبت به خدا، قرآن و پیامبر دارید.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه امروز در کشورهای مختلف احساس می‌کنیم که با هم هستیم، چون پای ارزش‌ها ایستاده‌ایم، ادامه داد: دین که روش زندگی شد، مرزها را از مرزهای جغرافیایی فراتر می‌برد. امروز در آمریکا طرفدار داریم. اگر مقام معظم رهبری به کنایه فرمودند؛ لابد بسیج لندن و پاریس بود که مردم آنجا را در حمایت از فلسطین به خیابان آورد، یعنی دل آن‌ها با شماست و همراه آرمان شما حرکت می کنند. این کار خداست و ما سعی کردیم در اردوگاه الهی بایستیم.

انتهای پیام
captcha