اولین رویداد جوانی جمعیت و فرزندآوری در ایلام برگزار می‌شود
کد خبر: 4198408
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴
به همت بسیج جامعه زنان سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام؛

اولین رویداد جوانی جمعیت و فرزندآوری در ایلام برگزار می‌شود

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام از برگزاری اولین رویداد استانی جوانی جمعیت و فرزندآوری با شعار «سهم من از جوانی ایران زیبا» خبر داد.

زهرا جمالی، مسئول بسیج زنان سپاه ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام، زهرا جمالی، مسئول بسیج جامعه زنان سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان از برگزاری اولین رویداد استانی جوانی جمعیت و فرزندآوری با شعار «سهم من از جوانی ایران زیبا» خبر داد و گفت: این رویداد با همکاری امور بانوان و خانواده استانداری، سازمان بسیج علمی پژوهشی سپاه و شرکت نانونیک ارغوان ایلام در ۱۸ بهمن ماه برگزار می‌شود.

جمالی افزود: با توجه به پیام مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان نظام در خصوص مسئله جمعیت در ۱۳۹۲ که می‌فرمایند: «تحدید نسل، خطری جدی برای کشور است و محدودکردن نسل، برای کشور ما خطر بزرگی است. آنچه متخصصان و کارشناسان، با نگاه‌های علمی بررسی کرده‌اند، ما را به این نتیجه می‌رساند که با این روند کنونی، کشور دچار پیری عمومی خواهد شد»، این رویداد طراحی شد و در ۲۰ آذرماه امسال از عموم مردم جهت شرکت در این رویداد فراخوانی صورت گرفت.

وی در تشریح این رویداد ادامه داد: تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه رویداد در ۷ محور و ۶ قالب که شامل کتاب، مقاله، پژوهش راهبردی، دلنوشته، انتقال تجربه، راهکارها و پیشنهادات بالغ بر ۶۰ اثر می‌شود و برای ارزیابی به داوران صاحب نظر ارجاع داده شد که از این تعداد ۲۳ اثر به عنوان برتر برگزيده شدند و در مرحله پیش رویداد مورد بررسی و مشاوره قرار گرفت.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام در ادامه اظهار کرد: این رویداد بستری برای مشارکت عموم مردم از همه اقشار از اساتید، دانشجو، دانش‌آموز، زنان خانه‌دار با هفت محور شامل آسیب‌های تک فرزندی در استان، راهکارهای استراتژایک ترویج فرزندآوری، فرزند بیشتر و زندگی بهتر، فرزندآوری از دیدگاه قرآن، نقش فرزند در دوام خانواده، فضیلت ازدواج و فرزندآوری، مادران پیشتاز در جوانی جمعیت و ایرانی مقتدر فراهم کرده است.

جمالی خاطرنشان کرد: از بین آثار منتخب دو طرح برتر در روز رویداد ارائه می‌گردد و طرح‌هایی که قابلیت اجرایی دارند، به نهادهای که متولی امر هستند از طریق هیئت اندیشه‌ورز سازمان بسیج جامعه زنان و با حمایت‌های فرماندهی استان و استاندار ارسال خواهد شد.

وی اضافه کرد: در پیش‌رویداد برنامه توسط مشاوران و کارشناسان از ۲۳ اثر منتخب ۱۰ اثر به عنوان شاسیته تقدیر جهت راه‌یابی به مرحله نهایی انتخاب شدند که در رویداد اصلی از آن‌ها تجلیل به عمل می‌آید.

انتهای پیام
captcha