انقلاب اسلامی فرهنگ مهدویت و انتظار را تغییر داد
کد خبر: 4197969
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱
استاندار فارس:

انقلاب اسلامی فرهنگ مهدویت و انتظار را تغییر داد

محمدهادی ایمانیه، انقلاب اسلامی را عامل انتشار فرهنگ مهدویت دانست و گفت: قبل از انقلاب اسلامی دیدگاه حاکم بر طرفداران فرهنگ مهدویت منفعلانه بود و صرفا به دعا و مجلس ندبه ختم میشد اما انقلاب اسلامی فرهنگ مهدویت و انتظار را تغییر داد.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس امروز، 15 بهم در سومین همایش ملی «مهدویت و انقلاب اسلامی» که همزمان با دهه فجر در شیراز برگزار شد، تاثیر مهدویت بر انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و گفت: مردم ایران به امام خمینی (ره) پرچمدار انقلاب اسلامی به دید نائب‌الامام و مرجع شیعه نگاه می‌کردند، از این‌رو فرمان ایشان را اطاعت کرده و باعث رخ دادن این انقلاب بزرگ شدند و این فرمان‌پذیری را به کرات شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه انقلابیون و رهبران این حرکت باشکوه اکثریت از معتقدین به مهدویت و متدینین بود، افزود: اگر دفاع مقدس در آن زمان که همه جهان بر علیه ایران بودند، باعث حفظ کشور شد به دلیل اطلاعات از فرمان نائب‌الامام بود بنابراین جایگاه مهدویت و اطاعت از نائب امام زمان(عج) کاملا مشهود است.

استاندار فارس انقلاب اسلامی را عامل انتشار فرهنگ مهدویت دانست و افزود: مردم تصور داشتند که جانشین امام معصوم باید در جامعه حاکم باشد و به غیر از آن حکومت مشروعیت ندارد از این‌رو انقلاب اسلامی رقم خود و اکنون نهضت انقلاب اسلامی و مهدویت به ایران محدود نشده و گروه‌های منتظر توسط شیعیان و غیر شیعیان تشکیل شد. از این رو اکنون مقاومت در جهان اسلام و فعالیت برای زمینه‌سازی ظهور حجت شکل گرفته است.

بنابه گفته نماینده عالی دولت در فارس، رهبر معظم انقلاب در گام دوم فرمودند که برای نزدیک شدن انقلاب به آرمان بزرگ یعنی آمادگی ظهور، باید از ۵ مرحله انقلاب اسلامی عبور کنیم و امام خمینی(ره) فرمودند که ما همه انتظار فرج داریم و باید کوشش کنیم قدرت اسلام و مقدمات ظهور فراهم شود بنابراین تاثیر متقابل انقلاب اسلامی و مهدویت را می‌توان به خوبی لمس کرد.

وی تصریح کرد: قبل از انقلاب اسلامی دیدگاه حاکم بر طرفداران فرهنگ مهدویت منفعلانه بود و صرفا به دعا و مجلس ندبه ختم میشد اما انقلاب اسلامی فرهنگ مهدویت و انتظار را تغییر داد و عنوان کرد که منتظران با تلاش در میدان عمل، برای ظهور بسترسازی می‌کنند و اگر امام ظهور کردند چیزی کامل‌تر از این الگوی فعلی خواهیم داشت.

ایمانیه با بیان اینکه انقلاب اسلامی بانگ مهدویت را در جهان طنین‌انداز کرد و خیلی از افراد ناآگاه در دنیا با این فرهنگ آشنا شدند، اضافه کرد:  بیش از ۱۰۰ دپارتمان دانشگاهی در مراکز علمی دنیا در ارتباط با مهدویت برپا شده است که نشان از اهتمام دنیا به منجی عالم بشریت دارد. انقلاب اسلامی باعث شد مکتب اهل بیت(ع) به عنوان بهترین راه نجات مشکلات بشریت معرفی شود و خیلی از جوانان در این ۴۵ سال عمر انقلاب اسلامی جذب مهدویت شدند.

استاندار فارس در خصوص تفکرات مذاهب مختلف د رخصوص منجی عالم بشریت، بیان کرد: تشیع تنها مذهبی است که اعتقاد دارد که موعود آن زنده است و جهانی را ایجاد می‌کند که هیچ عیب و نقصی نخواهد داشت و با عدالت از حداکثر آفریده خداوند متعال استفاده خواهد شد. در جوامع غربی جوانان به پوچی رسیدند و نیازمند فرهنگی بر صدق و اخلاق هستند که به نظر می‌رسد فرهنگ مهدویت راهکار این موضوع باشد.

انتهای پیام
captcha