نسل آینده را ولایت‌مدار تربیت کنیم
کد خبر: 4197948
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۳
آیت‌الله دژکام:

نسل آینده را ولایت‌مدار تربیت کنیم

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به جایگاه ولایت فقیه در مکتب شیعی گفت: باید نسل فعلی و نسل آینده را بر اساس اینکه باید از نایب امام زمان(عج) اطاعت کنیم تا خود حضرت بیاید، تربیت کنیم.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، ۱۵ بهمن در سومین همایش ملی «مهدویت و انقلاب اسلامی» در شیراز به بیان دو نکته از امام راحل(ره) پرداخت و گفت: امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را بر محور ولایت فقیه قرار دادند و ولایت فقیه نیابت از وجود مقدس حضرت ولیعصر(عج) است. این باور و استدلال ایشان بود.

وی افزود: چون ولایت مربوط به امام زمان(عج) است، پس فقیه در زمان غیبت نیابت دارد و مهم است که ما این باور تاریخی شیعه را حفظ و بیشتر ترویج کنیم.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه تفاوتی اگر در بین مراجع تقلید از نظر فتوا هست در حیطه اختیارات ولی فقیه است، گفت: ما باید نسل فعلی و نسل آینده را بر اساس اینکه باید از نایب امام زمان(عج) اطاعت کنیم تا خود حضرت بیاید، تربیت کنیم. این نکته در زمانی که کار خیلی سخت و باریک می‌شود، نتیجه داده است. وقتی کار انقلاب سخت می‌شود، بحث نیابت است که دل‌ها را محکم کرده و پای نظام، متحد می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس، دومین نکته دریافتی از امام راحل را این‌چنین بیان کرد: وقتی نظام اسلامی تشکیل شد، امام همیشه معتقد بودند که این حکومت اسلامی، امانت حضرت ولی عصر(عج) در دستان ماست.

وی ادامه داد: در جامعه ما متداول است که می‌خواهیم پرچم انقلاب و اسلام را به صاحب اصلی بسپاریم و این همان نظریه امانت امام است که به این شکل در جامعه ما رشد کرده است. امانت اصلی ولایت است. امانت اصلی، این حکومتی است که در این عالم متعلق به علی(ع) و اولادشان قرار گرفت و خیانت در این امانت کار را خراب کرد. این امانت را ترویج کنید.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نیز به شکلی ویژه روی بحث نیابت و امانت‌داری تاکید دارند، افزود: در صدر همه آنچه که رهبری در سال‌های اخیر فرمودند، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که ایشان در این بیانیه فرموده باید زمینه را برای ظهور ولایت کبری آماده کنیم.

امام جمعه شیراز در پایان گفت: ان‌شاءالله که آن روز نزدیک باشد و همه ما بتوانیم به وظایف خود در زمان غیبت حضرت(عج) به خوبی عمل کنیم و خدای متعال، عواقب امور ما را ختم به خیر قرار دهد.

انتهای پیام
captcha