افتتاحیه مسابقات قرآن «آیات فجر» در شركت نفت و گاز اروندان برگزار شد
کد خبر: 4197549
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳

افتتاحیه مسابقات قرآن «آیات فجر» در شركت نفت و گاز اروندان برگزار شد

آیین افتتاحیه دومین دوره مسابقات قرآن کریم «آیات فجر» به‌مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی از سوی شرکت نفت و گاز اروندان در دو بخش آقایان و بانوان روز گذشته، 13 بهمن‌ماه در خرمشهر برگزار شد.

 برگزاری آئین افتتاحیه دومین دوره مسابقات بزرگ قرآن كریم آیات فجر در شركت نفت و گاز اروندان

به گزارش ایکنا از خوزستان، به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان، آیین افتتاحیه دومین دوره مسابقات قرآن کریم «آیات فجر» به‌مناسبت چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی صبح روز جمعه، 13 بهمن‌ماه با حضور عبدالله عذاری اهوازی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان، حجت‌الاسلام عنافچه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر و جمعی از رؤسا، کارکنان و بانوان شرکت‌کننده در این مسابقات، در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی شهرستان خرمشهر برگزار شد.

در  این آیین عذاری اهوازی ضمن تشکر و قدردانی از دست‌اندرکاران و مسئول دارالقرآن این شرکت در خصوص تلاش و پیگیری‌های انجام‌شده در برگزاری هر چه بهتر این مسابقات، با اشاره به لزوم درک معانی و مفاهيم قرآن كريم و اهتمام به سیره قرآنی در زندگی شخصی و اجتماعی، اظهار کرد: هدف از برگزاری مسابقات قرآنی صرفا ایجاد یک رقابت مهارتی بين شركت‌كنندگان نبوده و مقصود غايی انس با قرآن کریم و گسترش و ترويج این مفاهيم و معارف آسمانی در بين خانواده‌ها و جامعه است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان افزود: همه داشته‌های امروز خودمان را مديون قرآن كريم هستيم و اهتمام در مسیر فعالیت‌های قرآنی موضوعی است که باید به‌عنوان یک روش، اصول و چراغ راه زندگی قرار گیرد.

وی بیان کرد: خدا را شاکرم که توانستیم امسال نیز در راستای اشاعه فرهنگ قرآنی قدم مهمی برداریم و امیدوارم در آینده‌ای نزدیک شهرها و روستاهای حوزه غرب کارون و همجوار تأسیسات این شرکت به قطب قرآنی در خوزستان و کشور تبدیل شوند و تا کمتر از دو سال دیگر حدود هزار حافظ قرآن تقدیم کنیم.

در ادامه مراسم علی حسن‌زاده، مسئول دارالقرآن شرکت نفت و گاز اروندان با تقدیر از حمایت‌های مدیرعامل این شرکت از برنامه‌های قرآنی اظهار کرد: ما سعی داشته‌ایم با بهره‌مندی از استادان و نیروهای نخبه قرآنی بومی در تدریس آموزش‌های قرآنی فعالیت داشته باشیم. در این راستا با شناسایی افراد علاقه‌مند و مستعد اکنون خرسندیم که بگویم بیش از دو هزار قرآن‌آموز در شهرهای خرمشهر، دشت آزادگان، هویزه، سوسنگرد و دارخوین آموزش قرآنی را فرا گرفته‌اند و این آموزش‌ها با حمایت‌های مدیرعامل و رئیس روابط عمومی ادامه خواهد داشت.

وی در پایان گفت: این دوره از مسابقات در دو رده سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال و در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ ۱ جزء، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، نهج‌البلاغه(خطبه ۳۱) برگزار شده است و از سطح استان خوزستان بیش از هزار نفر علاقه‌مندان ثبت‌نام کردند.

یادآور می‌شود، در پایان مراسم افتتاحیه جمعی از استادان قرآنی شهرستان‌های خرمشهر، هویزه و سوسنگرد که با دارالقرآن این شرکت ارتباط داشته‌اند، تجلیل شدند.

در این دوره از مسابقات بخش آقایان در هویزه و بخش بانوان در خرمشهر‌ برگزار می‌شود و در مراسم اختتامیه نیز به برگزیدگان و نفرات برتر هر رشته جوایزی از سوی این شرکت اهدا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha