نشست معرفت‌افزایی انتخابات در آذربایجان‌غربی برگزار شد
کد خبر: 4197076
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸

نشست معرفت‌افزایی انتخابات در آذربایجان‌غربی برگزار شد

نشست معرفت‌افزایی انتخابات با حضور مسئول دفتر نظارت و ارزیابی انتخابات آذربایجان‌غربی، جمعی از دانشجویان و اساتید در دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی برگزار شد.

نشست معرفت‌افزایی در خصوص انتخاباتبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام‌ میرابوالقاسم موسوی، مسئول دفتر نظارت و ارزیابی انتخابات آذربایجان‌غربی امروز، 11 بهمن ماه در نشست معرفت‌افزایی انتخابات اظهار کرد: مقام معظم رهبری، فرودین ماه امسال چهار راهبرد اساسی «سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت» را برای انتخابات ترسیم فرمودند که سه مقوله اول مقدمه‌ای برای مشارکت هستند.

وی افزود: اگر سلامت، رقابت خوب و سالم و امنیت در انتخابات وجود نداشته باشد مشارکت نیز کمرنگ خواهد شد؛ پس اگر خواهان مشارکت حداکثری در انتخابات پررنگ هستیم باید در سه مقوله اول دقت و حساسیت داشته باشیم. 

حجت‌الاسلام میرابوالقاسم موسوی بیان کرد: در سلامت انتخابات دغدغه حوزه نظارت و بازرسی این چهار مقوله اساسی است که حضرت آقا به آن تأکید داشتند به همین منظور نیز ناظران این حوزه آموزش‌های لازم را دیده‌ و آزموده شده‌اند و به قانون انتخابات مسلط هستند.

وی ادامه داد: این اطمینان را به مردم می‌دهیم که حوزه نظارت و بازرسی انتخابات و ناظران این حوزه بدون هیچ تبعیض و در نظر گرفتن قومیت، دین و مذهب کاندیداها، امانت‌دار آرای مردم هستند و اجازه هیچ تخلفی را به کسی نخواهند داد.

رسول خداوردی‌وند کشتیبان، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی نیز در این نشست با اشاره به سخن امام خمینی(ره) که فرمودند: «دانشگاه مبدا همه تحولات است» اظهار کرد: در ماه آینده یک پدیده اجتماعی در کشور رخ خواهد داد که دانشگاه به عنوان محور تحولات باید نقش خود را به خوبی با تحول آفرینی ایفا کرده و نباید در برابر چنین پدیده اجتماعی مهمی سکوت کرده و منفعل عمل کند. 

وی افزود: وظیفه دانشگاه به عنوان پیشران تحولات اجتماعی این است که رهبری و هدایت لازم در جامعه را انجام داده و به ایجاد شور و نشاط کمک کند‌‌‌.

کشتیبان بیان کرد: سلاح دانشگاه در تحولات اجتماعی و انتخابات جهاد تبیین و گفتمان‌سازی است که می‌تواند یاری‌دهنده افزایش مشارکت مردم باشد. 

وی ادامه داد: ما در نظامی زندگی می‌کنیم که با جمهوریت و اسلامیت آمیخته است و حاکمیت کشور را از دو بعد جمهوریت و اسلامیت شکل گرفته و جمهوریت یعنی حکومت مردم بر مردم یا همان مردم‌سالاری و زمانی جمهوریت تحقق پیدا می‌کند که همه در انتخابات شرکت و نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در بعد اسلامیت نیز وظیفه ما به عنوان یک ایرانی مسلمان دفاع از این نظام بوده که مبتنی بر شعائر دینی و اسلامی است و مشارکت در انتخابات به حمایت از نظام جمهوری اسلامی کمک می‌کند. 

وی گفت: شاید در کشور ناکارآمدی‌ها و دلخوری‌هایی از یک مسئول وجود داشته باشد و این به آن معنا نیست که نظام جمهوری اسلامی مشکل دارد؛ بیشتر مشکلاتی که در کشور وجود دارد بنا به تحریم‌هایی است که نظام سلطه ایجاد کرده و برای ورود به وادی انتخابات باید این دلخوری‌ها را کنار بگذاریم و با مسئولیت‌پذیری ما این ناکارآمدی‌ها اصلاح می‌شود و تحول در مدیریت کشور و کارآمدی اتفاق خواهد افتاد. 

خداوردی‌وند مطرح کرد: در انتخابات پیش‌رو ما باید هم نمایندگان مجلس شورای اسلامی را انتخاب کنیم که قانونگذار هستند و در بحث جمهوریت و تقویت جمهوریت اقدام خواهند کرد.

وی افزود: انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز پیش‌رو است که وظیفه آن تعیین ولی فقیه و رهبر بوده که جایگاه آن همان بعد دینی و اسلامی نظام یا تحقق حکمرانی اسلام در حاکمیت جمهوری اسلامی است و انتخابات هم مقوم جمهوریت بوده و هم اسلامیت و مظهر کاملی از مردم سالاری دینی در کشور اهمیت دارد چون هم یک مسئولیت اجتماعی و هم یک وظیفه دینی برای همه بوده و وظیفه ما حمایت از ولایت فقیه است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: نظام جمهوری اسلامی بدون مردم معنایی ندارد آنگونه که امام راحل هم در اوایل انقلاب در انتصاب نخست وزیر موقت فرمودند: «من شما را به پشتیبانی مردم به این مسئولیت منصوب می‌کنم.»

وی گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان نیز در بحث برگزاری انتخابات مشارکت خواهد داشت و امیدواریم که در اسفند ماه شاهد برگزاری انتخابات پرشور باشیم که در نهایت پیروز این انتخابات مردم خواهند بود.

انتهای پیام
captcha