تمدید مهلت ارسال مقاله به دبیرخانه نشست سالانه اساتید درس انقلاب اسلامی دانشگاه‌ها
کد خبر: 4196990
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰

تمدید مهلت ارسال مقاله به دبیرخانه نشست سالانه اساتید درس انقلاب اسلامی دانشگاه‌ها

دبیر کمیته علمی چهاردهمین نشست سالانه اندیشمندان و استادان درس انقلاب اسلامی دانشگاه‌های کشور از تمدید مهلت ثبت‌نام و همچنین ارسال مقاله به دبیرخانه این نشست خبر داد.

امیرعلی کتابی، دبیر کمیته علمی چهاردهمین نشست سالانه اندیشمندان و استادان درس انقلاب اسلامی دانشگاه‌های کشوربه گزارش ایکنا از فارس به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس شاهچراغ(ع)، امیرعلی کتابی، دبیر کمیته علمی چهاردهمین نشست سالانه اندیشمندان و استادان درس انقلاب اسلامی دانشگاه‌های کشور امروز، 10 بهمن‌ماه از تمدید مهلت ثبت‌نام و همچنین ارسال مقاله به دبیرخانه این نشست خبر داد.

وی تصریح کرد: اندیشمندان و صاحب‌نظرانی که تاکنون موفق به ارسال مقاله خود به دبیرخانه همایش نشده‌اند، می‌توانند حداکثر تا ۱۳ بهمن‌ماه، مقالات خود را با مراجعه به سامانه اینترنتی  eform.shahecheragh.ir/hamayesh ارسال کنند. همچنین مهلت ثبت‌نام جهت حضور در این نشست نیز تا همین تاریخ تمدید شده است.

دبیر کمیته علمی چهاردهمین نشست سالانه اندیشمندان و استادان درس انقلاب اسلامی دانشگاه‌های کشور ادامه داد: مقالات ارسالی، در حال بررسی و ارزیابی توسط کمیته علمی هستند و پس از داوری، مقالات منتخب در این نشست علمی ارائه خواهند شد.

کتابی پیرامون موضوعات مقالات گفت: همان‌طور که پیشتر نیز در فراخوان ارسال مقاله عنوان شده است، اندیشمندان ارجمند باید در مقالات خود به موضوع انتخابات که در نخستین روز این نشست، ابعاد مختلف آن مورد بررسی و تحلیل قرار می‌گیرد، بپردازند.

 عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران در ادامه به موضوعات چهاردهمین نشست سالانه اندیشمندان و استادان درس انقلاب اسلامی دانشگاه‌های کشور اشاره کرد و گفت: این نشست علمی در روزهای ۱۸ و ۱۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۲،  با دو موضوع محوری «انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری» و «تحلیل و بررسی مسائل و رویدادهای منطقه» در حرم مطهر برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: محورهای مقالات باید پیرامون موضوعاتی همچون جایگاه مجلس شورای اسلامی در سیاستگذاری و هدایت امور کشور، ویژگی‌های نمایندگان شایسته برای مجلس و قانونگذاری، شرایط و الزامات قانونی مناسب برای تحقق عدالت و پیشرفت در کشور، رابطه مطلوب قوۀ مقننه با سایر نهادها برای تحقق الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت و جایگاه شایسته مجلس در گام دوم انقلاب، دیپلماسی پارلمانی در گام دوم انقلاب اسلامی باشد.

کتابی، الزامات و لوازم، ارزیابی و آسیب‌شناسی نظام انتخاباتی در ایران، کارنامه مجلس، شفافیت آرا در مجلس، احزاب و مجلس، حلقه‌های میانی و مجلس، الگوی مطلوب رابطه دولت و مجلس، اولویت‌های مجلس آتی، مجلس و بازوهای مشورتی و کارشناسی، مجلس و مسئله مشارکت سیاسی، ارزیابی و آسیب‌شناسی روندهای قانونگذاری در مجلس، مجمع تشخیص مصلحت نظام و نقش آن در حوزه قانونگذاری، مجلس و شعار سال، مجلس و سیاست خارجی، آرایش نیروهای سیاسی در آستانه انتخابات، مجلس تراز انقلاب در اندیشه امام خامنه ای(مدظله العالی)، مناسبات قانونی و فراقانونی نمایندگان مجلس و وزرا و مجموعه وزارتخانه‌ها، آسیب‌شناسی ضعف اطلاعاتی و شناخت نمایندگان در بررسی لوایح و طرح‌ها و نقش بازوی کارشناسی نمایندگان یعنی مرکز پژوهش‌ها در آن و منابع مالی انتخابات واثرگذاری آن بر انتخابات را از دیگر محورهای اعلامی برای مقالات مذکور برشمرد.

یادآور می‌شود، اندیشمندان و اساتید گرانقدر درس انقلاب اسلامی، جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام جهت حضور در این نشست می‌توانند به پایگاه اینترنتی shahecheragh.ir/hamayesh مراجعه و یا سؤالات و نظرات خود را جهت برگزاری هرچه بهتر این نشست، به نشانی پست الکترونیکی neshast@shahecheragh.ir ارسال و یا در ساعات اداری با شماره دبیرخانه نشست ۰۷۱۳۲۱۳۱۳۴۱ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام
captcha