هیئت‌های مذهبی قدمتی ۱۴۰۰ ساله دارند
کد خبر: 4196955
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۲
فرماندار شهرستان چرداول:

هیئت‌های مذهبی قدمتی ۱۴۰۰ ساله دارند

علی محمدی گفت: هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی ظرفیت بسیار بزرگی هستند که قدمتی به بزرگی تاریخ ۱۴۰۰ ساله دارند.

علی محمدی، فرماندار شهرستان چرداولبه گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان چرداول؛ علی محمدی، فرماندار شهرستان چرداول، امروز سه‌شنبه ۱۰ بهمن ماه در جلسه هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی دو شهرستان چرداول و سیروان اظهار کرد: پیوند بین مسئولان با هیئت‌های مذهبی و جوانان مسجدی ناگسستنی است چرا که انقلاب اسلامی از همین کانون بزرگ مساجد و حضور جوانان شکل گرفت و هم اکنون‌ نیز این ارتباط تنگاتنگ در تمام زمینه‌ها بخصوص برنامه‌های دینی و مذهبی وجود دارد.

فرماندار چرداول با اشاره به اینکه مساجد و هیئت‌های دینی کانون گرم و مهم جهاد تبیین و روشنگری هستند، افزود: جامعه‌ امروز و به ویژه قشر نوجوان و جوان در این اماکن مقدس با مسائل دینی سیاسی و اسلامی آشنا می‌شوند.

محمدی تصریح کرد: متولی اصلی مراسمات مذهبی، هیئت‌های مذهبی هستند که برخواسته از بطن مردم می‌باشند و می‌بینیم اراده مردم، دینداری و حرکت بر مسیر روشن اسلام و ولایت است.

وی خاطر نشان کرد: هیئت‌های مذهبی یک ظرفیت بسیار بزرگ در تمام ابعاد دارند که قدمت آن به بلندی تاریخ اسلام ۱۴۰۰ ساله است.

محمدی اضافه کرد: اداره هیئت‌ها توسط محبین اهل بیت(س) و پرداخت هزینه هیئت‌ها توسط مردم و مداح صورت می‌گیرد. مردم و روحانیت از عناصر و خصوصیات هیئت‌های مذهبی از نگاه مقام معظم رهبری می‌باشند.

فرماندار چرداول با بیان اینکه عامل اصلی گسترش فرهنگ اسلامی و نهادینه کردن آن در جامعه هیئت‌های مذهبی هستند، افزود: از مهم‌ترین خصوصیات بارز هیئت‌های مذهبی، مردمی بودن، مستقل بودن، کانون جهاد تبیین، معرفی معارف اسلام، مطالبه‌ گری، پرسش و پاسخگويی است.

وی ضمن یادآوری فعالیت‌های تشکل‌های دینی و هیئت‌های مذهبی در ماه‌های محرم و صفر، تأکید کرد: نباید این فعالیت‌ها فقط معطوف به ماه‌های خاصی باشد بلکه دامنه فعالیت باید در طول سال و ایام مختلف باشد.

در این جلسه رؤسای هیئت‌های مذهبی شهرستان‌های چرداول و سیروان معارفه و احکام آن‌ها ابلاغ گردید.

انتهای پیام
captcha