پرونده قضایی برای تخلفات و جرایم انتخاباتی در ایلام تشکیل می‌شود
کد خبر: 4196586
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷
رئیس پلیس فتا ایلام:

پرونده قضایی برای تخلفات و جرایم انتخاباتی در ایلام تشکیل می‌شود

سرهنگ علی‌رضا یعقوبی ضمن تشریح جرائم انتخاباتی در فضای مجازی گفت: برای مرتکبین تخلفات و جرایم انتخاباتی پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

پلیس فتا ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی‌رضا یعقوبی، رئیس پلیس فتا استان ایلام اظهار کرد: برابر ماده ۷۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، درج آگهی یا نشر محتوا علیه نامزدهای انتخاباتی یا احزاب و گروه‌های سیاسی و یا اعلام خلاف واقع انصراف نامزدها توسط رسانه‌های همگانی ممنوع است.

وی افزود: پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات(فتا) و ضابطان قوه قضائیه موظف به رصد موارد یاد شده و جلوگیری از آن هستند و افراد مرتکب به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

رئیس پلیس فتا استان ایلام تأکید کرد: کارشناسان پلیس فتا تحرکات فعالان حوزه رسانه، کاندیداها و طرفداران آنها در فضای مجازی را به دقت رصد می‌کنند و متأسفانه با وجود توجیه حضوری و تذکر تلفنی به برخی فعالان حوزه رسانه و کاربران عضو کانال‌ها و گروه‌های خبری، باز هم شاهد تخریب و انتشار اکاذیب در مورد برخی کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم. 

یعقوبی با اشاره به اینکه می‌طلبد مدیران کانال‌ها و گروه‌ها در این زمینه نظارت بیشتری بر محتوای منتشر شده داشته باشند، تصریح کرد: در صورت مشاهده و عدم توجه به تذکرات و توجیه و ارشاد پلیس فتا، برای متخلفان پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.

وی گفت: فعالان رسانه‌ای انتخابات قانون جدید انتخابات را مطالعه کنند و مصادیق مجرمانه را بشناسند تا مرتکب جرائم و  تخلفات انتخاباتی نشوند.

انتهای پیام
captcha