ساخت ۱۰پروژه آموزشی در خراسان‌شمالی از محل سفر مقام معظم رهبری
کد خبر: 4196569
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳

ساخت ۱۰پروژه آموزشی در خراسان‌شمالی از محل سفر مقام معظم رهبری

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌شمالی گفت: طی سال جاری از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری، ساخت ۱۰ پروژه آموزشی در استان آغاز می‌شود.

امین فلاح، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، امین فلاح، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌شمالی، امروز ۹ بهمن ماه سال جاری در نشست خبری اظهارکرد: طی سال جاری از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری، ساخت ۱۰ پروژه آموزشی در شهرستان مانه و شیروان و مابقی هم در مناطق روستایی آغاز می‌شود که با اجرای این پروژه‌ها همه مصوبات سفر رهبری در خراسان‌شمالی به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه امسال ۹۷ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر رهبری اختصاص یافته است، ادامه داد: در مجموع ۲۶۱ پروژه با ۸۷۵ کلاس درس  از محل سفر معظم له در استان احداث شده است.
 
وی تاکید کرد: اگر سفر مقام معظم رهبری به استان نبود شاخص‌های آموزشی استان از رشد لازم برخوردار نمی‌شدند، این در حالیست که امروز می توان گفت خراسان شمالی درسرانه مدارس بین ۱۷ استان کشور قرار دارد.
 
فلاح با اشاره به تعهدات خیرین مدرسه ساز در استان، افزود: ۲۱ تعهد از سوی خیرین برای ساخت فضاهای آموزشی با ۸۲ میلیارد تومان اعتبار و ۱۴ هزار و ۸۲۵ مترمربع زیربنا برای سال جاری اعلام شده است.
 
وی یادآورشد: طی دهه فجر سال جاری ۱۱ پروژه با ۲۹ کلاس درس با دو هزار و ۱۰۰ مترمربع زیربنا آماده بهره برداری است که در مجموع ۲۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای ۳۹ پروژه‌های  قابل افتتاح در مهر ماه، هفته دولت و دهه فجر هزینه شده است.
 
وی با بیان اینکه ۳۷۳ مدرسه نیز مورد تعمیرات قرار گرفته، افزود: استاندارد سازی موتورخانه، ایزوگام، سرویس های بهداشتی و آبخوری و آسفالت مدارس از مهمترین اقدامات بوده است.
 
فلاح تصریح کرد: ۴۴ میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان اعتبار نیز برای خرید تجهیزات اعم از سیستم گرمایشی، کپی، اسکنر، پرینتر و اقلام آموزشی مدارس فنی و حرفه‌ای هزینه شده است.
انتهای پیام
captcha