مردم میدان‌دار برنامه‌های دهه فجر باشند
کد خبر: 4196508
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۴:۵۵
امام‌ جمعه شهرکرد:

مردم میدان‌دار برنامه‌های دهه فجر باشند

نماینده ولی‌ فقیه در چهارمحال و بختیاری مردمی بودن برنامه‌های دهه فجر را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: این نگاه مردمی بسیار بیشتر از گذشته باید مورد توجه قرار گیرد، میدان دست خود مردم باشد و این باور باید در مردم ایجاد شود که صاحبان انقلاب هستند و در همه عرصه‌ها نقش‌آفرینی می‌کنند.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌ فقیه در استان عصر روز گذشته، هشتم بهمن‌ماه در دومین نشست ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه برنامه‌های خوب و قوی پیش‌بینی شده برای ایام‌الله دهه فجر منجر به ایجاد فضای انقلابی در سراسر استان خواهد شد، اظهار کرد: طبعاً به عرصه آمدن و میدانی شدن این برنامه‌ها از سوی کمیته‌های مختلف، همت وافر می‌طلبد و باید به‌جد پیگیر همه برنامه‌ها باشیم و رصد کنیم تا خوب عملیاتی شوند. 

وی با ذکر اینکه در فرصت دهه فجر مردم باید حقایق انقلاب را بیش از پیش ببینند و بدانند، ادامه داد: محصول دهه فجر باید این باشد که باور مردم به انقلاب فزونی یابد. باورها را در این ایام باید به معنای واقعی تقویت کنیم و آنچه را که هست، نشان بدهیم.

نکونام جهاد تبیین را به‌ معنی زدودن گرد و غبارها و روشن کردن حقایق مطرح و بیان کرد: انقلاب در درونش یک نور نهفته است و باید گرد و غباری را که دشمن از طریق القائات مسموم ایجاد کرده از این نور پاک کنیم که اگر این مهم محقق شود، انقلاب خودش را نشان می‌دهد زیرا نورانیت آن به خودی خود پر تلألو است. 

انقلاب، مبعثی دیگر در ادامه مبعث نبوی است

امام‌ جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی یک تغییر حکومت نبوده بلکه یک باور وحیانی است، تصریح کرد: این انقلاب در امتداد تحقق امری است که خداوند متعال برای انبیای الهی ترسیم کرد و لذا انقلاب یک برانگیختگی و مبعثی دیگر در ادامه مبعث نبوی است. انقلاب در مقطعی ظلمانی اتفاق افتاد که ابرقدرت‌ها جهان را تقسیم کرده و هر کدام گوشه‌ای را به تاراج می‌بردند.

نکونام افزود: مردم در این مقطع ظلمانی برانگیخته شدند و قدرت‌های ظالم را سر جای خود نشاندند، کافیست معادلات امروز جهانی را با ۴۴ سال قبل مقایسه کنیم و مشاهده خواهیم کرد که جهان بشری امروز به سطح بالای خودباوری و اعتماد به نفس دست یافته و باور دارد که می‌شود از شر این طواغیت و ظالمان نجات یافت. امروز آثار این تفکر و بیداری بشریت در قلب جوامع کفر و استکبار را در حمایت جهانی از غزه می‌توانیم مشاهده کنیم که بی‌سابقه است. 

نماینده ولی‌ فقیه در استان با تأکید بر اینکه نورانیت و حقیقت انقلاب نباید پس پرده ظلمانیت و تیرگی‌ها پنهان بماند، بیان کرد: همانطور که بعثت نبی مکرم اسلام(ص) با انواع معجزات و امدادهای غیبی یکی پس از دیگری همراه بود، انقلاب اسلامی نیز از این دست امدادها به خود دیده که مصادیق آن بسیار فراوان است.

نکونام با تأکید بر اینکه خاستگاه معنوی و فطری انقلاب باید برای مردم تبیین شود، ادامه داد: این انقلاب به قلب و درون انسان‌ها مرتبط است و خداوند همواره آن را یاری کرده و به فضل الهی آینده روشنی دارد که این ابعاد معنوی و ایمانی باید برای مردم بازگو شود.

مردمی‌‌شدن برنامه‌های دهه فجر 

وی مردمی بودن برنامه‌های دهه فجر را بسیار حائز اهمیت دانست و توضیح داد: این نگاه مردمی بسیار بیشتر از گذشته باید مورد توجه قرار گیرد و مردم احساس کنند این برنامه‌ها بر عهده خودشان است، لذا میدان دست خود مردم باشد و مسئولان نیز حامی باشند و امکانات را در اختیار آنان قرار دهند. این باور باید در مردم ایجاد شود که صاحبان انقلاب هستند و در همه عرصه‌ها نقش‌آفرینی می‌کنند.

نکونام افزود: خروجی فعالیت‌های همه ما در دهه فجر باید در روز ۱۱ اسفند آشکار شود که انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را در پیش داریم، هر اندازه در این دهه قوی‌تر و تبیینی‌تر برنامه برگزار کنیم، انتخاباتی پررنگ‌تر و باشکوه‌تر خواهیم داشت. 

امام‌جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز باید دیدنی‌تر از همیشه باشد، تصریح کرد: همه کمیته‌های دهه فجر در این راستا می‌توانند نقش بیافرینند؛ در خصوص روستاها پیشنهاد می‌کنم یک برنامه فاخر و خوب با حضور و تجمیع اهالی چند روستای همجوار برنامه‌ریزی شود تا اتحاد شکل بگیرد. 

نکونام با ذکر اینکه نیمی از جمعیت را بانوان تشکیل می‌دهند، افزود: جا دارد که در کنار کار کمیته بانوان، خود بانوان نیز فعال شوند و نقش گسترده و پررنگی را در برنامه‌های دهه فجر ایفا کنند و حتی این ظرفیت وجود دارد که ستاد دهه فجر ویژه بانوان شکل بگیرد و کمیته‌های مختلف ذیل این ستاد ناظر بر جامعه بانوان فعال شوند. 

وی در پایان گفت: شناسایی و دور هم جمع کردن مدیران کانال‌ها و گروه‌ها در شبکه‌های اجتماعی در راستای اهداف ستاد دهه فجر موضوعیت دارد؛ انتظار می‌رود اصناف نیز در این عرصه از ظرفیت خود بهتر استفاده کند.

انتهای پیام
captcha